  • 20. Data: 2021-07-19 14:00:00
    Temat: Re: ten drugi cię zabije
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > no... tylko że jak zapierdzielasz po lewym, raczej szybciej niż
    > prawym to ciągle... wyprzedzasz. Podczas tego wyprzedzania
    > jedziesz..... 5-10km szybciej. I gdy jadąc ze stałą prędkością
    > spostrzeżesz ze prędkość wyprzedzania jest wyższa niż 10km/h to
    > znaczy że hamują i.... ktoś skręca w podwórko czy pieszy na
    > przejściu? Popatrz na załączone "zdjęcie sateriltarne". 250m i 3
    > przejścia dla pieszych na drodze krajowej 94. jak masz nie
    > wyprzedzać na pasach, nie wyprzedzisz żadnego pojazdu.

    Ja przepraszam, czy to jakas pogadanka z przedszkolakami?
    Co to za tłumaczenie ze wyprzedzasz ale przeciez nie wyprzedzasz tylko
    jedziesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 22. Data: 2021-07-19 14:23:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to jednak różnica czy ulica powiedzmy Mazowiecka lub Krucza, czy Trasa
    Łazienkowska.

    -----

  • 23. Data: 2021-07-19 14:27:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-07-2021 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Co to za tłumaczenie ze wyprzedzasz ale przeciez nie wyprzedzasz tylko
    > jedziesz?

    Poczytaj definicję wyprzedzania, to będziesz wiedział.

  • 24. Data: 2021-07-19 18:12:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 14:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale to jednak różnica czy ulica powiedzmy Mazowiecka lub Krucza, czy
    > Trasa Łazienkowska.

    Nie przypominam sobie przejść o ruchu niekierowanym na trasie
    łazienkowskiej. A jak światła niedziałają to niezależnie od tego czy to
    jest trasa łazienkowska, czy krucza to pomijając te przejścia należy
    zwolnić - tak jak trzeba do zera.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-07-19 19:41:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    odpisuję sam sobie:
    pieszy przechodzący w niedozwolonym miejscu, został potrącony śmiertelnie.

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-pieszy-p
    otracony-przez-porsche-na-marszalkowskiejbyly-naczel
    nik-drogowki-o-wypadku-5152203

    nie mam mowy o wtargnięciu, bo inny kierowca się zatrzymał. o ile takie
    tłumaczenie "klepnie" sąd, to aby uniknąć w przyszłości takiej sytuacji
    trzeba będzie całkowicie zrezygnować z wyprzedzania. obojętnie czy ten
    po lewej, czy ten po prawej zwolni - drugi pas też stoi. bo w pewnych
    (nadmierna prędkość i kulawy pieszy) przypadkach przejście dla pieszych
    będzie wszędzie....

    ToMasz

  • 26. Data: 2021-07-19 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Poczytaj definicję wyprzedzania, to będziesz wiedział.

    Napiszesz wprost o co ci chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 27. Data: 2021-07-19 21:11:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-07-2021 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Napiszesz wprost o co ci chodzi?

    Konwencja wiedeńska (nadrzędna nad polskim prawem).

    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
    szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:

    a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

  • 28. Data: 2021-07-19 21:49:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 21:11, Cavallino pisze:
    > a) bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    dla porządku ustęp 9:

    9.
    Pojazd nie powinien wyprzedzać innego pojazdu zbliżającego się do
    przejścia dla pieszych, wyznaczonego znakami na jezdni lub oznaczonego
    jako takie, albo pojazdu zatrzymanego bezpośrednio przed tym przejściem,
    lecz jechać z dostatecznie zmniejszoną szybkością umożliwiającą
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli pieszy znajduje się na
    przejściu. Żadne z postanowień niniejszego ustępu nie powinno być
    interpretowane jako uniemożliwiające Umawiającym się Stronom lub ich
    organom terenowym wprowadzenie zakazu wyprzedzania w określonej
    odległości od przejścia dla pieszych lub nałożenia surowszych wymagań na
    kierującego pojazdem, który zamierza wyprzedzać inny pojazd zatrzymany
    bezpośrednio przed przejściem.

    Zonk.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-07-19 22:35:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Biorąc pod uwagę, że tam jest przejście (podziemne), to jednak nagroda Darwina.

    -----

  • 30. Data: 2021-07-19 22:47:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 22:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Biorąc pod uwagę, że tam jest przejście (podziemne), to jednak nagroda
    > Darwina.

    Problem w tym, że niedostępne dla niepełnosprawnych.

    Swoją drogą kolo nieżle musiał zapiedalać, że mu dach połamało i
    niezauważył kolesia o kulach jak przeszedł kilkanaście metrów.

    --
    Shrek