eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: tempomat i tempomat aktywny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Date: Fri, 10 May 2013 11:02:45 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <kmid41$6cj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <kmddq2$5bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@g...com>
    <kmdjkf$7b8$1@news.vectranet.pl> <kmdjou$65a$1@node2.news.atman.pl>
    <kmdm6j$808$1@news.vectranet.pl>
    <518a6849$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmdq83$970$1@news.vectranet.pl>
    <518a796a$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <518b501e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmfjka$c72$1@news.task.gda.pl>
    <518b5541$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmfsjj$lf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s...@t...dom.local>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.251.146.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1368176577 6547 178.183.251.146 (10 May 2013
    09:02:57 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 May 2013 09:02:57 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491571
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnkoo464.pe5.tom@tv2.dom.local...
    > Tomek <m...@o...pl> napisał(a)
    >> Tu bym się nie zgodził.
    >> Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
    >> FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
    >> średnich i wyższych klasach 6 biegów.
    >> To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami
    >> max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
    >> silnika.
    >>
    >
    > To chyba nie jest takie proste. Silnik Z Civica Type-R, wysilony
    > maksymalnie (100KM/litr), uzyteczne obroty 2-8krpm. Strasznie trudno się
    > zdecydowoać na jakis bieg, bo takie 70km/h to można jechać na prawie
    > wszystkich:).

    Uwaga moja jest taka, że nie należy mylić zapotrzebowania na moc
    z zakresem obrotów użytkowych silnika. Przykład:
    wspomniany Rype R ma masę ok 1100 kg i moc ok. 180 KM.
    Ok 5 lat temu była jeszcze produkowana Fabia I z silnikiem HTP 1,2 6V
    (po dwa zawory na cylinder). Masa zbliżona. Moc- zamiast 180 KM- 55 KM.
    Nie ma wiec co porównywać pojazdu majacego moc 3x większą od mocy
    niezbędnej do poruszania sie po drogach zgodnie z Kodeksem Drogowym.
    Silnik o mocy 180 KM nawet na "dole" będzie miał moment obrotowy
    wystarczajacy do normalnego przyśpieszania- co nijak się ma do
    jego charakterystyki zewnętrzej.
    Moja 26 letnia ETZ250 ma max. moment przy 5200 RPM, co nie wyklucza
    jazdy nawet na V biegu przy 2200 RPM i powolne przyśpieszanie bez
    redukcji biegu.
    Tomek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: