  • Data: 2009-01-15 22:18:23
    Temat: Re: temperatura topnienia szkła
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kb9vm4lgs85u9rt2ps9e3g7p7g7ru11kh9@4ax.com...

    > Nie bardzo rozumiem - chcesz to grzac sloneczkiem przez te soczewke ?
    > Dobrze skupia ?
    >
    > A z tym pekaniem to ciekawe - jak sie samemu grzeje to peka w
    > najlepsze, jak sie patrzy na reportaz z fabryki .. grzeja, formuja
    > metalowymi narzedziami chlodzonymi w wodzie, chlodza w mokrych
    > gazetach .. i nic nie peka. Ki czort ?

    Bo między mokrym drewnianym narzędziem lub warstwą
    mokrych gazet a rozgrzanym szkłem powstaje bardzo
    cieńka warstwa pary wodnej która jest bardzo dobrym
    izolatorem. Na metalowym narzędziu pozostają tylko
    bardzo drobne krople wody, które bardzo szybko
    odparowują.

    Jak włożysz do wody rozgrzane szkło, to popęka na
    bardzo drobne kawałki.

    Po obróbce, gotowy wyrób jest bardzo długo, czasami
    kilka godzin, wygrzewany w specjalnym piecu.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...