-
1. Data: 2013-03-22 18:08:46
Temat: temperatura silnika
Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>
jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
zastanawiać...
kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi
na niskich obrotach?
jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i
mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?
a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy
pracuje na maksymalnych obrotach silnika?
słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?
ciekawi mnie to...
-
2. Data: 2013-03-22 18:39:39
Temat: Re: temperatura silnika
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):
> jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
> wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
> zastanawiać...
Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
3. Data: 2013-03-22 18:49:50
Temat: Re: temperatura silnika
Od: nazgul <x...@w...pl>
W dniu 2013-03-22 18:39, huri_khan pisze:
> Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):
>
>> jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
>> wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
>> zastanawiać...
>
> Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
> obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
> ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)
>
>
ja też kiedyś tak właśnie uczyniłem w reanult 11.
-
4. Data: 2013-03-22 23:03:41
Temat: Re: temperatura silnika
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-03-22 17:08:46 +0000, "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> said:
> kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy
> chodzi na niskich obrotach?
A kiedy występuje więcej cykli spalania?
Gdy jest ich mniej, czy gdy jest ich więcej?
> jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika
> i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?
Normalnie. Powietrze, woda i wentylatory.
> a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90%
> jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?
Normalnie. Powietrze, woda, wentylatory.
>
> słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?
Ogień.
> ciekawi mnie to...
Bo to jest ciekawe.
--
Bydlę
-
5. Data: 2013-03-23 16:29:53
Temat: Re: temperatura silnika
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 3/22/2013 6:08 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:
> kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy
> chodzi na niskich obrotach?
wysokich
> jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika
> i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?
w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe
> a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90%
> jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?
super sportowych nie wiem, normalne osobówki przy 180+ nie potrzebują
już prawie niczego prócz jako takiej krążącej wody, bo powietrza jest
strasznie dużo.
Raz miałem sytuacje kiedy musiałem utrzymywać prędkość 160km/h+ bo się
spitoliło chłodzenie i gotował wodę (w tym modelu działało wtedy albo
0..40km/h albo 160..258km/h)
> słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?
elektryka o ile pamiętam
-
6. Data: 2013-03-23 17:09:08
Temat: Re: temperatura silnika
Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>
> w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
> silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe
no nie wiem, czy aby na pewno...
jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i ciągniku
albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...
-
7. Data: 2013-03-23 17:14:57
Temat: Re: temperatura silnika
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
[....]
Uprasza się o niedokarmianie trolla.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
8. Data: 2013-03-23 17:17:42
Temat: Re: temperatura silnika
Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>
> Uprasza się o niedokarmianie trolla.
uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i
myśli, że wszycy już go popierają...
cymbał i już
moje pytania pozostają otwarte.
-
9. Data: 2013-03-23 17:25:03
Temat: Re: temperatura silnika
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Ministerstwo,
Saturday, March 23, 2013, 5:17:42 PM, you wrote:
>> Uprasza się o niedokarmianie trolla.
> uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
Upraszać sobie możesz - komendanta, Karolku.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2013-03-23 19:14:26
Temat: Re: temperatura silnika
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kikkj7$pb2$...@n...news.atman.pl...
>> Uprasza się o niedokarmianie trolla.
>
> uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
> proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i
> myśli, że wszycy już go popierają...
PLONK