  • 1. Data: 2010-11-28 21:25:39
    Temat: temperatura silnika
    Od: "ia" <i...@g...pl>

    w CDI 220, 120 kkm od pewnego czasu zauważyłem,
    że temperatura silnika nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów nie
    przekracza 60-65 st. C
    jak jest u was?

    pzdr
    ia

  • 2. Data: 2010-11-28 21:33:50
    Temat: Re: temperatura silnika
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 21:25, ia pisze:
    > w CDI 220, 120 kkm od pewnego czasu zauważyłem,
    > że temperatura silnika nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów
> [...]

    My mamy sprawne termostaty i jest 89-92C ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-11-28 21:56:36
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ia" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    >w CDI 220, 120 kkm od pewnego czasu zauważyłem,
    > że temperatura silnika nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów
    > nie przekracza 60-65 st. C

    wymień termostat.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2010-11-28 22:10:05
    Od: "ia" <i...@g...pl>

    a jak to się ma do ostatnich postów na forum:
    http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=77&postdays=0&pos
    torder=asc&start=45

    powoli zaczynam być zdezorientowany.. :|
    pzdr
    ia

  • 5. Data: 2010-11-28 22:15:25
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 22:10, ia pisze:
> [...]
    > http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=77&postdays=0&pos
    torder=asc&start=45

    > powoli zaczynam być zdezorientowany.. :|

    Nie to nie jest normalne. Temp. pracy silnika jest ściśle określona i
    termostat ma takową utrzymywać.

  • 6. Data: 2010-11-28 22:29:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 22:10, ia pisze:
    > a jak to się ma do ostatnich postów na forum:
    > http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=77&postdays=0&pos
    torder=asc&start=45

    > powoli zaczynam być zdezorientowany.. :|

    Sprawdź przy tych 60-65C czy chłodnica jest zimna.
    Przy takiej temperaturze chłodnica powinna być zupełnie zimna. Jeżeli
    jest choćby letnia, oznacza to zepsuty termostat który zapewne jest
    przyczyną niedogrzewania silnika.

  • 7. Data: 2010-11-28 22:35:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    >a jak to się ma do ostatnich postów na forum:
    > http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=77&postdays=0&pos
    torder=asc&start=45

    > powoli zaczynam być zdezorientowany.. :|

    widzisz. Ja kiedy kupiłem ostatni samochód zostawiłem go u mechaniora na
    zmiane termostatu, bo mi coś podpadał.
    Mechanik wymienił. Bylo upalnie, wiec nie zagłębiałem sie w temat.
    Zrobilo sie chłodno i ... nadal widze, ze termostat jest do dupy.

    Kupiłem termostat, sam zabrałem sie do roboty i co zobaczylem - albo
    mechanik w ogole termostatu nie wymieniał, albo zrobił to tak nieudolnie, ze
    gumowa uszczelka została wessana pod zaworek i termostat sie nie domykał.
    Wymieniłem na nowy, złożylem jak należy i ... wszystko działa jak należy.

    Morał - nie zawsze należy wierzyć, ze coś zostało wymienione, ew. ze nowy
    element jest sprawny (w koncu kto powiedział, ze nowy element nie może być
    uszkodzony)

    ps. oczywiście istnieje też prawdopodobieństwo, ze źle funkcjonuje wskaźnik
    lub, co bardziej prawdopodobne, czujnik termeratury.
    Zawsze mozna podjechac na kompa i zobaczyć jaką temperature wskazuje czujnik
    na ECU oraz wsadzić w zbiorniczek termometr...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2010-11-28 23:30:50
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

> [...]
    > w CDI 220, 120 kkm od pewnego czasu zauważyłem,
    > że temperatura silnika nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów

    Nie działa Ci dogrzewacz, albo padł termostat, stawiam jednak na to
    pierwsze.

  • 9. Data: 2010-11-28 23:55:57
    Od: "ia" <i...@g...pl>

    > Nie działa Ci dogrzewacz, albo padł termostat, stawiam jednak na to
    > pierwsze.

    hmm, dzięki za info, coraz więcej wiem, czyli coraz mniej co jest przyczyną,
    a można po numerze mojego auta sprawdzić czy ja mam wogóle dogrzewacz?
    auto jest rocznik 2006 nr wdb2030081F824936.

    pzdr
    ia

  • 10. Data: 2010-11-29 01:27:15
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-11-28 23:55, ia pisze:

> [...]
    > a można po numerze mojego auta sprawdzić czy ja mam wogóle dogrzewacz?
    > auto jest rocznik 2006 nr wdb2030081F824936.

    Chyba każdy CDI posiada dogrzewacz :) zajrzyj na w203.pl tm jest mała
    kopalnia wiedzy ;-)