  • 71. Data: 2009-01-05 15:11:11
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Przeciez ja nie zmieniłem załozeń, tylko sparafrazowałem twoją wypowiedz,

    Nie, zdecydowanie zawęziłeś na właśne potrzeby zakres.
    A ja mówiłem o czymś innym.

    > oj,Cavallino!!!! Uspokój sie!
    > Uszczegolowiajac:
    > "Oj, przeciez nie o problem chodziło a o wybór, jakie nadawanie jest
    > lepsze, biorac pod uwage, ze ogladasz cos na TV 4:3, bez mozliwosci zmiany
    > rozmiaru tego co wyswietlasz. Czy lepsze jest uczciwe 16:9 z duzymi pasami
    > po bokach, czy zzomowane z utrata czesci szczegolow z prawej i lewej
    > strony."

    Jakie pasy bo bokach na tv 4:3 i sygnale 16:9?
    Jeśli już to pasy na górze i dole.

    Jeśli masz czarne pasy po bokach na tv 4:3, to ja nie wiem o czym Ty
    piszesz.

    A utraty części szczegółów nie będzie na takim tv który nie jest w stanie
    zzoomować, tylko obraz będzie rozciągnięty z góry na dół, postaci będą
    wyglądały jak by miały anoreksję.

  • 72. Data: 2009-01-05 16:16:08
    Od: ejek <e...@a...pl>

    Cavallino pisze:

    > Jakie pasy bo bokach na tv 4:3 i sygnale 16:9?
    > Jeśli już to pasy na górze i dole.

    Pasy można namalować ;) w dowolnym miejscu, byle równo... ;>

    Ale jaki jest sens w tym...

    http://www.youtube.com/watch?v=BBncW4-zG88

    Obraz rejestrowany przy pomocy konwencjonalnych kamer
    oraz sprzętu w formacie 4:3 ma niestarannie, nałożone czarne paski,
    pod którymi jest użyteczny obraz - który zasłania się żeby,
    zrobić co...?

    I jeszcze to logo stacji uczepione "pomiędzy" :/

    --
    Wojtek

  • 73. Data: 2009-01-05 17:30:28
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Budzik pisze:
    [...]
    > albo ty nie zrozumiales zamyslu mojego pytania, albo ja twojej odpowiedzi.
    > Załozenie: telewizja ma mozliwosc sterowania wysyłanym sygnalem: do eteru
    > wrzuca dla analogowców sygnał z obcietymi bokami (tak, zeby zapełnic TV
    > 4:3), do mediow cyfrowych normalne 16:9 - rozumiem ze popelniam jakis
    > podstawowy blad polegajacy np na tym ze to i to to jest ten sam sygnał
    > tylko inaczej rozumiany przez rozne urzadzenia?

    Technicznie to bardzo trudno, ale powiedzmy, że czasami się da zrobić.
    Tylko że te obcięte boki to przecież także treść programu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 74. Data: 2009-01-05 20:33:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@a...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tylko że te obcięte boki to przecież także treść programu.

    tak samo jak napisy koncowe, co nie znaczy ze jak ogladasz film, to do
    ostatniego znaku w napisach, prawda?

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 75. Data: 2009-01-05 20:33:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie, zdecydowanie zawęziłeś na właśne potrzeby zakres.
    > A ja mówiłem o czymś innym.

    to prosze wytłumacz.
    bo ja nie rozumiem, czym sie rozni wziecie sredniej z wielkosci wszystkich
    LCD, od tego ze czesc ludzi ma małe LCD, wiec srednia wyjdzie taka i taka.

    > Jakie pasy bo bokach na tv 4:3 i sygnale 16:9?
    > Jeśli już to pasy na górze i dole.

    oczywiscie, przeklawiszowałem sie.

    > A utraty części szczegółów nie będzie na takim tv który nie jest w
    > stanie zzoomować, tylko obraz będzie rozciągnięty z góry na dół,
    > postaci będą wyglądały jak by miały anoreksję.

    przeciez pisze, ze na Tv, ktory nie ma mozliwosci zmiany rozmiaru.
    Obraz zzomowany ma do telewizora juz dotrzec.
    Czy musze ci to narysowac? :)

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 76. Data: 2009-01-05 22:08:04
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > Tak samo jak mój 29 calowy Philips 29PT9521, nie potrafi ani na
    > Polsacie 2, ani na TVN Warszawa, na Polsat Cafe też nie potrafi.

    cos mi sie nie chce wierzyć.Moze macie na silę ustawiony format 4/3 ?W moim
    Panasie 29 100Hz jak ustawię recznie 4/3 to też nie przełącza a na auto
    śmiga bez problemu.

  • 77. Data: 2009-01-05 22:09:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > to prosze wytłumacz.
    > bo ja nie rozumiem, czym sie rozni wziecie sredniej z wielkosci wszystkich
    > LCD,

    Ale Ty nie pisałeś że wszystkich LCD, a ograniczyłeś zakres do telewizorów.

    To mniej więcej tak, jakby zakres CRT ograniczyć do tych w dużym pokoju. ;-)

    > przeciez pisze, ze na Tv, ktory nie ma mozliwosci zmiany rozmiaru.
    > Obraz zzomowany ma do telewizora juz dotrzec.

    Co znaczy "ma dotrzeć"?
    W optymalnej sytuacji do telewizora dotrze 16:9 anamorf, a co z nim zrobi tv
    to jego sprawa:
    1. Masz zoom, to sobie utniesz nadmiarową szerokość i masz co chciałeś.
    2. Względnie obejrzysz całość, ale z pasami na górze i dole.
    3. Masz starego grata i nie masz zoomu - to sobie pooglądasz ludzi po
    anoreksji.

    To że na dziś dociera obraz już ucięty to wiem, ale skutek jest taki, że na
    telewizorach 16:9 ogląda się 3/4 ekranu które mogłoby się oglądać i które
    nadawca POSIADA w dyspozycji zazwyczaj.

  • 78. Data: 2009-01-05 22:11:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009 23:08:04 +0100, "Paweł" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >cos mi sie nie chce wierzyć.Moze macie na silę ustawiony format 4/3 ?W moim
    >Panasie 29 100Hz jak ustawię recznie 4/3 to też nie przełącza a na auto
    >śmiga bez problemu.

    Nie ma tam ustawienia "auto". Jest 4:3, 16:9 i rozszerzony 4:3.
    Automatycznie przełącza się w format 16:9 po włączeniu DVD, tylko jak
    dostanie sygnał na scart.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 79. Data: 2009-01-05 22:56:29
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > Nie ma tam ustawienia "auto". Jest 4:3, 16:9 i rozszerzony 4:3.
    > Automatycznie przełącza się w format 16:9 po włączeniu DVD, tylko jak
    > dostanie sygnał na scart.

    Hmm no to faktycznie pozostaje klikanie pilotem;)
    Myślałem ze w obecnej dobie standardem jest rozpoznawanie sygnału WSS przez
    telewizory.

  • 80. Data: 2009-01-05 23:14:14
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 Paweł <p...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Hmm no to faktycznie pozostaje klikanie pilotem;)
    > Myślałem ze w obecnej dobie standardem jest rozpoznawanie sygnału WSS przez
    > telewizory.

    wss jak jest to działa, ale letterbox i tak wymaga ręcznej nawigacji lub
    automatu który ciemne sceny wykrywa też jako letterbox więc jest
    problematyczny. Ogólnie 4:3 jest ok (boczne maginesy), 16:9 wss jest ok,
    jedynie 4:3 z letterbox wymaga cudowania jw.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***