  • 31. Data: 2009-01-04 20:18:53
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009 19:44:19 +0000, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >http://en.wikipedia.org/wiki/PALplus

    A co ma do tego, nieużywany już nigdzie, PALplus?

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 32. Data: 2009-01-04 20:33:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Niech sobie oglądają na czym mają, ale dlaczego do nich mają
    > dostosowywać się wszyscy?
    > Nie stać ich - mówi się trudno, będą oglądać mniejszy obraz.

    no ale dla kogo w takim razie jest ten sygnał analogowy 16:9?
    Chyba nie chcesz mi powiedziec, ze ktos kupuje sobie TV LCD i oglada na tym
    analogowe kanały - przeciez tego sie nie da ogladac. O jakiej jakosci
    mowimy?

    > Na szczęście wygląda na to, że ten problem rozwiąże się tak jak
    > piszesz. Skończy się analogowe nadawanie i już.
    >
    > Szkoda że tak późno.

    zgadzam sie z toba w 100%.
    Mało tego, uwazam ze natychmiast powinnismy wymienic rowniez dowody
    osobiste na biometryczne, wprowadzic obowiazek posiadania baterii
    slonecznych na dachach domów (oczywiscie zburzyc te wszystkie ktore nie
    maja) i wprowadzic jeszcze szereg innych rzeczy, ktore juz wymyslono i sa
    lepsze od tych, ktore obecnie funkcjonuja. Oczywiscie wszystko za nasze
    pieniadze.
    Bo rozumiem, ze system w ktorym, tak jak teraz masz wybór - analog czy
    cyfra ci nie odpowiada?

    > Wyświetliłaby go prawidłowo (z pasami na dole i górze).

    no tak, ale co złego było w obrazie 4:3?
    Dzieki temu dzis kupujac TV 29 cali czuje sie jakbym i tak miał 21 calowy.
    Tyle tylko ze ten 29 zuzywa dwa razy tyle pradu.

    > A co mnie obchodzi co Ty wolisz?
    > Chcesz być uwsteczniony - to sam sobie za to płać (obrazem).

    Mam rozumiec, ze ty, majac wybór podczas ogladania TV 4:3 wolisz miec pasy
    u góry i na dole, czy delikatnie sobie obraz rozciagnac kosztem kilku
    szczegołów przy lewej i prawej krawedzi?

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 33. Data: 2009-01-04 20:48:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@t...cy napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Bo właśnie Polsat 2 nadaje tak, jak powinno się nadawać, czyli
    > anamorficznie. Mój badziewny 21-calowy Watson sprzed jakiś 8 lat jest
    > w stanie to automatycznie wykryć i włączyć tryb 16:9.

    no to jest bardzo ciekawe.
    Moj prawie nowy TV 29 cali THOMSON 100hz niestety tego nie potrafi... :(
    Ciekawe...

    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 34. Data: 2009-01-04 20:52:59
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Budzik pisze:

    > podczas ogladania TV 4:3

    muszę przyznać, że bardzo się cieszę, że wywołałem tak gorącą dyskusję
    (faktem jest, że takich w sieci już trochę było). ale dla sprowadzenia
    jej na właściwe tory przypomnę, że problem ludzi oglądających na
    sprzęcie 4:3 proponuję pozostawić na marginesie. chciałbym się
    skoncentrować na tym, jak sprawić, żeby było dobrze widać na ekranie
    16:9. niech się to nawet nazywa, że dyskusja staje się hmm... nieco
    elitarna?

    jedną z myśli, jakie znalazłem (nie teraz), to interwencja w KRRiTV (bez
    żadnej oczywiście gwarancji powodzenia). co jeszcze można zrobić?

    --
    sunmoon

  • 35. Data: 2009-01-04 20:54:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zdefiniuj "stary".
    > Mam 10 letniego triluksa, który pozwala na przełączanie w tryb 16:9. I
    > bardzo jestem zadowolony, że TVN Warszawa nadaje anamorficzne 16:9 bez
    > żadnech czarnych pasków.

    Stary = powyżej 10 lat który lada miesiąc padnie.

    *piotr'ek*

  • 36. Data: 2009-01-04 20:59:04
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009 20:48:11 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >no to jest bardzo ciekawe.
    >Moj prawie nowy TV 29 cali THOMSON 100hz niestety tego nie potrafi... :(
    >Ciekawe...

    Tak samo jak mój 29 calowy Philips 29PT9521, nie potrafi ani na
    Polsacie 2, ani na TVN Warszawa, na Polsat Cafe też nie potrafi.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 37. Data: 2009-01-04 20:59:05
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    *piotr'ek* pisze:

    > Stary = powyżej 10 lat który lada miesiąc padnie.

    No to przecież mój! A 16:9 obsługuje...

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 38. Data: 2009-01-04 21:02:37
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kl82m4h9dcvib6bf6b8nd29tj8gmoqellq@4ax.com...

    > Tak samo jak mój 29 calowy Philips 29PT9521, nie potrafi ani na
    > Polsacie 2, ani na TVN Warszawa, na Polsat Cafe też nie potrafi.

    Baa - mój 29-calowy LG też nie potrafi, do tego w ogóle olewa informacje o
    Widescreenie z ósmej nóżki SCART-a...
    Potwierdza się zasada, że im bardziej badziewny sprzęt, tym lepiej radzi
    sobie w rzeczywistym świecie :)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 39. Data: 2009-01-04 21:33:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Stary = powyżej 10 lat który lada miesiąc padnie.

    dobrze ze moj, ponad 15 letni, SHARP o tym nie wie. A jako glowny TV w domu
    był eksploatowany bardzo solidnie. Bo jeszcze gotów byłby sie zepsuc...

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 40. Data: 2009-01-04 21:33:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...o2.nospam.pl.nospam
> [...]

    > skoncentrować na tym, jak sprawić, żeby było dobrze widać na ekranie
    > 16:9. niech się to nawet nazywa, że dyskusja staje się hmm... nieco

    :)
    obecnie na TVP1 leci jakis serial i znak TV jest w obrebie tresci a nie na
    czarnych pasach. Czy to znaczy ze jest nadawany ok, czy nadal te czarne
    pasy stanowia równiez "tresc nadawana"?

    Wątroba była cały dzień śledziona