  • 1. Data: 2010-10-05 19:05:51
    Temat: telewizor do małego pokoju.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam mały pomój 3*5, na jednej ścianie tapczan, tv w rogu pokoju naprzeciw
    tapczanu. Oznacza to , że progrmay będe oglądął:

    a) z doległóści 2.20 do 2.3 metra leżąc w łóżku /większość filmów
    wieczorem/
    b) z odległóść 1.2 do 1.5 metra w dzień z racji bliskiej lokalizacji
    komputera.

    Warunki oświetleniowe: południowe okno obok TV. Po południu i woeczorem ot
    obojętne, ale w lecie to słońce świeci na tyle, że trzeba okno trochę
    zasłonić przy moim CRT 20".

    Przegląąłem ofertę sklepów netowych, i wyszło na to, że najmniejszy TV HD
    to 32 cale. Nie będzie za duży= nie będie męczył oczu?

    Będę na tym oglądał cyfrowy polsat (da sie to na TV lCDz odległościjak
    wyżej oglądać ?) i TV na kartę. Na teraz głównie SD, bo kanałów HD w tym
    będzie kilka, ale z czasem to będzie pewnie tylko HD...

    zastanwaiam się nad samsungiem UE32C7000 /6500 /6000

    Z "bajerów" zależe mi na DLNA, odtwarzaniu z USB, internetTV czy jak to się
    zwie :)
    Dlaczego LED ? Nie wierzę zbytnio w magiczną poprawę jakosci (może sie
    mylę, ale krawędziowe podświetlenie pozostanie podświetleniame
    krawędziowym) ale mam nadzieję, że tymi ledami łatwiej sterować i jak
    będzie trzeba to obraz da się w miarę bez straty jakosci przyciemnić, by
    nie robić z TV głównego źródła swiatła w pokoju /mam chore oczy i np
    monitor LCD z niższej półki=żarówka powoduje u mnie bółe oczu/

    Zalezy mi na dobrym skalowaniu SD z polsatu- czy TV samsung to dobry
    pomysł ?

  • 2. Data: 2010-10-06 06:27:02
    Temat: Re: telewizor do małego pokoju.
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    > Z "bajerów" zależe mi na DLNA, odtwarzaniu z USB, internetTV czy jak to się
    > zwie :)

    Co do DLNA zapomnij, polowa filmow chodzi polowa nie.
    Chyba ze masz czas na transkoding.
    Oprogramoawnie serwera do bani, mnie nie udalo sie znalesc dobrze
    dzialajacego serwera DLNA.

    Szybciej dziala po USB.

    > Zalezy mi na dobrym skalowaniu SD z polsatu- czy TV samsung to dobry
    > pomysł ?

    Jesli bedzie to SD po HDMI to nie wyglada najgorzej.
    Po "skarcie"....tak sobie.

  • 3. Data: 2010-10-06 09:33:57
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > wieczorem/
    > b) z odległóść 1.2 do 1.5 metra w dzień z racji bliskiej lokalizacji

    32 cale to minimum. ja w pokoju "obiadowym" który ma 4x3 m mam plazme 50".
    na środku pokoju stoi stół tak wiec od najdalszego osobnika przy stole do
    telewizora jest około 2m. tv ogląda się bez najmniejszych problemów, wzrok
    się nie męczy a widać szczegóły przy fullhd.
    co do skalowania z SD to najlepiej radzą sobie z tym plazmy, lcdki jakoś nie
    potrafią tego zrobić dobrze. W domu mam kablówkę więc dlatego kupiłem
    plazmę bo 100% programów mam SD, jest tezcyfrowa kablówka ale nie ma co
    przesadzać, wolę obejrzeć film z fullhd.

    wszytskie powyższe sugestie są tylko i wyłącznie moimi "widzimisię" więc nie
    będę prowadził polemiki z lubiącymi inaczej :)

    skocz na pl.rec.telewizja, tam dowiesz się więcej

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 4. Data: 2010-10-07 09:19:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

    Tam jest konfigurator. Ja mam w sypialni 4,5x3,5m tv 42" lcd i nie jest za
    duży. Tv jest w odległości blisko 3,5m od oczu.

    PC

  • 5. Data: 2010-10-07 09:33:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ?http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/
    >
    > Tam jest konfigurator. Ja mam w sypialni 4,5x3,5m tv 42" lcd i nie jest za
    > duży. Tv jest w odległości blisko 3,5m od oczu.

    W sypialni to się trzeba zajmować żoną a nie oglądaniem TV. Oglądać TV obok
    żony to tak jakby jej powiedzieć że jest gruba i brzydka.

    Marek

  • 6. Data: 2010-10-07 09:38:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Thursday, October 7, 2010, 11:33:27 AM, you wrote:

    > W sypialni to się trzeba zajmować żoną a nie oglądaniem TV. Oglądać TV obok
    > żony to tak jakby jej powiedzieć że jest gruba i brzydka.

    Albo nie jesteś żonaty albo krótko po ślubie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-10-07 09:42:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Albo nie jesteś żonaty albo krótko po ślubie...

    No co ty... 19 lat już po ślubie.

  • 8. Data: 2010-10-07 09:54:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Thursday, October 7, 2010, 11:42:51 AM, you wrote:

    > No co ty... 19 lat już po ślubie.
    I jeszcze nie jest gruba i brzydka? To już niedługo będzie ;P
    Teraz to zapewne "rycząca czterdziestka"...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-10-10 12:08:21
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > I jeszcze nie jest gruba i brzydka? To już niedługo będzie ;P
    > Teraz to zapewne "rycząca czterdziestka"...

    I to trzeba właśnie wykorzystać.

    Marek