  • 1. Data: 2013-11-03 09:24:37
    Temat: telewizor
    Od: <k...@...pl>

    Telewizor Thompson 28 cali, ponad 10 lat. Więcej danych nie mam bo wszystko
    zaginęło.Obraz zwęził się i powstały dwa czarne pasy od góry i dołu o
    szerokosci około 10 cm. Co kilka sekund rozszerza się do pełnego ekranu i po
    sekundzie wraca do zwężonego.Jestem laikiem w tych sprawach i mam pytanie,
    czy jest sens naprawy tej usterki, kto to by ewentualnie zrobił, jaki byłby
    koszt? Zakup nowego telewizora jest dla mnie bardzo znacznym wydatkiem, bo
    emeryturka nędzna a żyć jakoś trzeba. Liczę na jakąkolwiek podpowiedź, gdyż
    jestem całkowicie zdezorientowany.
    Oldboy

  • 2. Data: 2013-11-03 09:54:36
    Temat: Re: telewizor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 09:24:37 +0100, k...@...pl napisał(a):

    > Jestem laikiem w tych sprawach i mam pytanie,
    > czy jest sens naprawy tej usterki, kto to by ewentualnie zrobił, jaki byłby
    > koszt?

    Jakiś pęknięty lut albo wyschnięty elektrolit w okolicy stopnia odchylania
    pionowego. Stosunkowo łatwo i tanio naprawić, ale warsztat weźmie stówę.
    Jak trzymałeś lutownicę w życiu w ręce, to zakasuj rękawy i do roboty :)
    Zdjąć tył obudowy, coś plastykowego w łapę, przed ekran lustro i pukać w
    rozmaite podejrzane miejsca.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-11-03 10:12:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    k...@...pl pisze tak:

    > Telewizor Thompson 28 cali, ponad 10 lat. Więcej danych nie mam bo
    > wszystko zaginęło.

    Patrzyłeś czy z tyłu nie ma naklejki z typem? Bez tego ani rusz.

    > Obraz zwęził się i powstały dwa czarne pasy od góry i dołu o
    > szerokosci około 10 cm. Co kilka sekund rozszerza się do pełnego
    > ekranu i po sekundzie wraca do zwężonego.

    co Ci to da, że powiemy co to jest? Wymienisz części sam?
    Prawdopodobnie układ scalony odchylania pionowego, kondensatory wokół.

    wygląda np tak http://www.kpcomponents.ca/images/TDA8177F.jpg

    > mam pytanie, czy jest sens naprawy tej usterki, kto to by
    > ewentualnie zrobił, jaki byłby koszt?

    Zależy czy bardzo brudny w środku, czy jest odkurzacz, czy ciemno w
    mieszkaniu, czy jest przedłużacz, czy piesek ujada, które pietro ;)

    ale sens jest, 100-150zł

    --
    Piter

  • 4. Data: 2013-11-03 10:50:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > szerokosci około 10 cm. Co kilka sekund rozszerza się do pełnego ekranu i po

    Uwazaj, bo teraz zmienili standard - obecne TV sa bardzo szerokie, na
    starych dodaje sie paski z gory i z dolu.
    Moze nie tv sie zepsul, ale dekoder lub kablowka, albo nie uklad
    odchylania pionowego, tylko wykrywania standardu - bo moze juz cos
    takiego miec.

> [...]
    > emeryturka nędzna a żyć jakoś trzeba. Liczę na jakąkolwiek podpowiedź, gdyż

    Stawiam na zimny lut lub wyschniety elekrolit. Naprawa raczej banalna
    ... ale albo zrobisz to sam, albo fachowiec jak przyjdzie to wezmie
    duzo.

    Czas sie chyba przespacerowac do sklepow i zapoznac z oferta
    kredytowa. Ewentualnie sprawdzic komisy i lombardy - ludzie kupuja
    nowe, a stare wyrzucaja. Sprawne.

    Miarke wez i miejsce zmierz - te nowe TV szerokie, przyzwyczailes sie
    do 28", a teraz sie okaze ze 32" ma mniejszy ekran - tzn jest szerszy,
    ale nizszy.

    J,

  • 5. Data: 2013-11-03 16:43:25
    Od: dede <d...@w...com>

    W dniu 2013-11-03 10:50, J.F. pisze:

> [...]
    > Moze nie tv sie zepsul, ale dekoder lub kablowka, albo nie uklad
    > odchylania pionowego, tylko wykrywania standardu - bo moze juz cos

    hehhe dokładnie, miałem thomsona 28 i robił tak jak autor opisuje,
    dodawał czarne pasy od góry i dołu, wystarczył niewielki pasek czerni od
    góry i dołu w obrazie, o ile pamiętaam nie dało się tego wyłączyć

  • 6. Data: 2013-11-04 11:20:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Uwazaj, bo teraz zmienili standard - obecne TV sa bardzo szerokie, na
    > starych dodaje sie paski z gory i z dolu.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/PALplus
    Czyli nie ma zmiany standardu, a tylko jego modyfikacja - w końcu jest
    jeszcze dużo starych telewizorów i one muszą coś pokazać.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 7. Data: 2013-11-05 23:12:11
    Od: Grzegorz Tomczyk <s...@N...mail.ats.pl>

    W dniu 03.11.2013 16:43, dede pisze:
    > hehhe dokładnie, miałem thomsona 28 i robił tak jak autor opisuje,
    > dodawał czarne pasy od góry i dołu, wystarczył niewielki pasek czerni od
    > góry i dołu w obrazie, o ile pamiętaam nie dało się tego wyłączyć

    Menu serwisowe najczęściej wywoływało się przytrzymując w stanie
    czuwania klawisze [Volume -] i [Channel -] na obudowie przez ok. 8 sekund.
    Tam już była możliwość wyłączenia wykrywania proporcji obrazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk