    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: telewizor
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 3 Nov 2013 10:50:47 +0100

    Dnia Sun, 3 Nov 2013 09:24:37 +0100, k...@...pl napisał(a):
    > Telewizor Thompson 28 cali, ponad 10 lat. Więcej danych nie mam bo wszystko
    > zaginęło.Obraz zwęził się i powstały dwa czarne pasy od góry i dołu o
    > szerokosci około 10 cm. Co kilka sekund rozszerza się do pełnego ekranu i po
    > sekundzie wraca do zwężonego.

    Uwazaj, bo teraz zmienili standard - obecne TV sa bardzo szerokie, na
    starych dodaje sie paski z gory i z dolu.
    Moze nie tv sie zepsul, ale dekoder lub kablowka, albo nie uklad
    odchylania pionowego, tylko wykrywania standardu - bo moze juz cos
    takiego miec.

    > Jestem laikiem w tych sprawach i mam pytanie,
    > czy jest sens naprawy tej usterki, kto to by ewentualnie zrobił, jaki byłby
    > koszt? Zakup nowego telewizora jest dla mnie bardzo znacznym wydatkiem, bo
    > emeryturka nędzna a żyć jakoś trzeba. Liczę na jakąkolwiek podpowiedź, gdyż
    > jestem całkowicie zdezorientowany.

    Stawiam na zimny lut lub wyschniety elekrolit. Naprawa raczej banalna
    ... ale albo zrobisz to sam, albo fachowiec jak przyjdzie to wezmie
    duzo.

    Czas sie chyba przespacerowac do sklepow i zapoznac z oferta
    kredytowa. Ewentualnie sprawdzic komisy i lombardy - ludzie kupuja
    nowe, a stare wyrzucaja. Sprawne.

    Miarke wez i miejsce zmierz - te nowe TV szerokie, przyzwyczailes sie
    do 28", a teraz sie okaze ze 32" ma mniejszy ekran - tzn jest szerszy,
    ale nizszy.

    J,