  • 11. Data: 2010-01-19 08:49:36
    Temat: Re: teleobiektyw do pierwszej lustrzanki
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 18 styczeń (poniedziałek), gdy o godz. 23:01 *JackDeJack*
    napisał(a):

    > Lustra są trendy, cool, jazzie czy jak tam się teraz mówi :)

    I robią słitaśne zdjątka :).

    --
    Krasnal...

  • 12. Data: 2010-01-19 08:52:06
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 18 styczeń (poniedziałek), gdy o godz. 18:01 *Leszek* napisał(a):

    > - Tamron 18-200 XR
    > - Sigma 18-200mm f3,5-6,3 DC

    A myślałeś o Sigmie 70-300mm APO? Nie jest to drogie szkło a jakość do
    200mm jest OK. Są chyba wersje z silnikiem i stabilizacją. Ale to raczej
    jako dodatek do kita a to już 2 szkła.

    --
    Krasnal...

  • 13. Data: 2010-01-19 10:47:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Obecnie pstrykam z Panasonica TZ5 i jestem
    > bardzo niezadowolony z autofokusu i stabilizacji.

    a to ciekawe
    bo mam ten aparacik i jestem zadowolony.
    jasne ze na dlugiej ogniskowej jesli nie baczac na osiwrlnei bedziesz
    mial czasy rzedu pol sekundy nie ma szansy na ostre zdjecie. ale
    aparat spoko spelnia zalozone wymagania.

    przypuszczam ze masz zbyt niepewna reke.
    fakt , ze te celowniki w formie ekranu lcd nie sprzyjaja stabilnemu
    trzymaniu aparatu na wyciagnietych rekach przed soba.

    ale moim zdaniem ten aparat w klasie kompaktow akurat ostrzy
    prawidlowo i stabilizuje wyczuwalnie.

  • 14. Data: 2010-01-19 15:24:25
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of Jan 2010 11:47, XX YY wrote:

> [...]
    > fakt , ze te celowniki w formie ekranu lcd nie sprzyjaja stabilnemu
    > trzymaniu aparatu na wyciagnietych rekach przed soba.

    W instrukcji do sony alfa są rysunki przedstawiające
    stabilne pozycje fotografa i nie ma tam pozycji zombie
    (nie licząc fotografowania nad głowami). W każdej
    z przedstawionych pozycji pomocny (albo niezbędny) jest
    odchylany ekran.

    > ale moim zdaniem ten aparat w klasie kompaktow akurat ostrzy
    > prawidlowo i stabilizuje wyczuwalnie.

    --
    nb

  • 15. Data: 2010-01-19 18:01:17
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > trzymaniu aparatu na wyciagnietych rekach przed soba.
    >
    > ale moim zdaniem ten aparat w klasie kompaktow akurat ostrzy

    Mi przy maksymalnej ogniskowej wychodzą bardzo nieostre zdjęcia. Rękę
    może i mam niepewną, ale nawet, jak bardzo się staram, też często fotki
    są nieostre. Poza tym przy słabych warunkach oświetleniowych nawet z
    użyciem lampy przy zoomie rzędu x3-x4 autofokus działa fatalnie. Raz po
    zachodzie słońca w ogródku zrobiłem z 20 zdjęć, z czego połowa była do
    wyrzucenia. W niektórych pomieszczeniach zdjęcia robione z odległości
    2,5 m przy sztucznym oświetleniu z użyciem lampy w trybie Auto są słabe.
    Nie twierdzę, że wszystkie zdjęcia są słabe. Mam mnóstwo zdjęć, które
    wyszły bardzo ładnie, ale odsetek nieudanych zdjęć w moim przypadku waha
    się od 10 do 30 %.

  • 16. Data: 2010-01-20 08:56:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Leszek pisze:

    > Nie twierdzę, że wszystkie zdjęcia są słabe. Mam mnóstwo zdjęć, które
    > wyszły bardzo ładnie, ale odsetek nieudanych zdjęć w moim przypadku waha
    > się od 10 do 30 %.

    Ale jesteś w stanie logicznie powiązać takie parametry jak ogniskowa,
    przysłona, czas, albo np. czy obiekt na którym łapiesz ostrość
    jest kontrastowy czy raczej mdły, z ostatecznym efektem?
    Bo bez zrozumienia pewnych zależności to i lustrzanka nie pomoże.

    W dobrych warunkach praktycznie żaden aparat "nie przeszkadza"
    w zrobieniu dobrego zdjęcia. W gorszych trzeba wiedzieć dokładnie
    co, dlaczego i jak, żeby wyszło. Są sytuacje gdy lepszy aparat może
    pomóc, ale w jeszcze-ciut-gorszych warunkach sytuacja się powtórzy.

  • 17. Data: 2010-01-20 09:28:15
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > co, dlaczego i jak, żeby wyszło. Są sytuacje gdy lepszy aparat może
    > pomóc, ale w jeszcze-ciut-gorszych warunkach sytuacja się powtórzy.

    W moim Lumixie nie ma manuala, z podstawowych parametrów można tylko
    ustawić minimalną szybkość migawki i balans bieli. Lustrzanka zmusiłaby
    mnie do nauki.