  • Data: 2013-03-24 12:14:08
    Temat: Re: telegraf
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 13:06:02 +0100, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > telegrafu/dalekopisu - "ostatnia mila" była zwykle realizowana przy
    > pomocy pana listonosza na rowerze. ;) Końcowy odbiorca terminalu na oczy
    > nie widział.
    > Adres telegraficzny nie miał nic wspólnego z rzeczywistym adresem czy
    > topologią sieci telegraficznej, był zwykłym aliasem.
    > Gdyby tak poczta przerzuciła wszystkie adresy telegraficzne do
    > komputera, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby system zwracał
    > rzeczywisty adres, łączył się z najbliższym urzędem pocztowym i zlecał
    > listonoszowi przekazanie wydrukowanej wiadomości. ;)

    Problem w tym ze w pewnym momencie Poczta Polska przestala byc dodatkowo
    Telegraf, Telefon. Wczesniej w urzedach staly dalekopisy (byc moze nie we
    wszystkich), jak przyszedl klient, wypelnil blankiet podajac adres
    teleksowy, to chyba doszlo. Po odlaczeniu ... dalekopisy na pocztach
    zostaly. Ale w pewnym momencie TP zlikwidowala usluge.

    Poczta w miedzyczasie chyba dorobila sie "wlasnej" sieci komputerowej,
    ale klientow juz nie podlacza.

    > Kto ich tam wie... Kiedyś czytałem, że poczty na świecie powszechnie
    > rezygnują (lub już zrezygnowały) ze stosowania dalekopisów.

    Ale telegram do innego kraju ciagle daje sie wyslac.

    > A sieć teleksowa, o ile mnie pamięć nie myli była zwykłą siecią
    > komutowaną. Działała podobnie do PSTN, nawet chyba część infrastruktury
    > była wspólna i specjalne urządzenia na centralach uniemożliwiały
    > dodzwonienie się telefonem do dalekopisu i odwrotnie.

    Podobna tak, nawet tarcze numerowe na dalekopisach byly,
    ale chyba jednak osobna.

    Znajomy duzo handlowal z Niemcami, to przed 2000r mial w biurze ... dwa
    interfejsy teleksowe do komputerow, bo tak bylo w latach 90-tych najlepiej.
    Pozniej przeszedl na komunikacje faksowa ... bo sie okazalo ze w Niemczech
    nie tak latwo o internet :-)

    J.