  • Data: 2013-03-24 14:00:23
    Temat: Re: telegraf
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale telegram do innego kraju ciagle daje sie wyslac.

    Może i można *wysłać telegram*, ale dzisiaj mało kto to robi. Jeśli już,
    to najwyżej *wystosuje depeszę* (różnica jest zasadnicza -- wystosować
    depeszę może ktoś, kto np. czasem miewa migreny, a tych, którzy wysłali
    telegramy, może najwyżej łeb napierdalać).

    Tu mamy kolejny przykład na to, że telegram w rozumieniu pocztowym, to
    coś zupełnie innego niż w znaczeniu technicznym. Gdy słyszymy, że Dostojny
    Gość wystosował depeszę z pokładu samolotu, to przecież wiadomo, że nie
    targali tam specjalnie dalekopisu na pokład żeby sprostać fanaberyjom
    pana prezydenta czy o kogo tam chodzi. Z technicznego punktu widzenie
    może wyglądać to tak, że Ważna Persona prosi kapitana samolotu
    o przekazanie przez radio paru gładkich słówek, które póżniej przez
    mniejszą lub wiekszą liczbę pośredników dotrą do adresata (o ile w ogóle
    to nie jest medialna ściema, a owe słówka i komunikaty nie zostały
    wcześniej uzgodnione przez słuzby dyplomatyczne).

    Jarek

    --
    Wczoraj u nas w peesesie to dopiero była zabawa. Na koniec
    wszyscy rzygali, a pan prezes to nawet wymiotował.