  • 11. Data: 2009-11-11 10:34:19
    Temat: Re: nowy telefon. Warunek: niski SAR
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 17:00:55 +0100, qwerty napisał(a):

    > Akurat wi-fi mniej promieniuje, niż gsm.

    za to 100 razy bliżej

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2009-11-11 11:58:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 10:34:19 +0000, Waldek Godel wrote:

    >za to 100 razy bliżej

    Chyba dluzej, bo gsm to przy uchu, a wifi to przed oczami [no chyba ze
    ktos skype].

    A i moc sie liczy, bo pomijajac wszelkie watpliwosci co do ogolnej
    szkodzliwosci fal, to jedno wydaje sie byc zgodne - mala moc bardzo
    malo szkodzi.

    J.

  • 13. Data: 2009-11-11 13:02:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 12:58:35 +0100, J.F. napisał(a):

    > A i moc sie liczy, bo pomijajac wszelkie watpliwosci co do ogolnej
    > szkodzliwosci fal, to jedno wydaje sie byc zgodne - mala moc bardzo
    > malo szkodzi.

    Nie trzeba być Einsteinem, żeby sobie policzyć, że mikrofalówka ma 800-600W
    i starcza to na 40 cm grzania. Przestawienie jej na 100W z wielkim trudem
    rozmraża 100g mięsa. Tymczasem telefony mają ograniczenie do 2W na 900 Mhz
    i 1W na 1800 Mhz (mikrofalówka to jakieś 2.5 MHz).
    Przy dobrym pokryciu sieci, w grę wchodzi jeszcze zdalne sterowanie mocą
    telefonu przez sieć, więc telefon może emitować ułamek tego jednego wata
    (stąd też widać głupotę tych co walczą ze stacjami BTS)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2009-11-11 14:29:34
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Marek pisze:
    /.../
    > Reszta (poza przyzwoitym telfonem, który nie gubi zasięgu) obojętna. Jest
    > tylko jeden warunek: w miarę niski SAR, czyli wskaźniki na ile komórka jest
    > telefonem, a na ile kuchenką mikrofalową ;)

    Weź dowolny i stosuj zestaw głośnomówiący na kabelku. Tylko nie trzymaj
    telefonu w pobliżu krocza.

    Przesądy...

    ALex

  • 15. Data: 2009-11-11 21:21:34
    Temat: Re: telefon ...promieniowanie.
    Od: "Koltek" <n...@o...pl>

    > więc telefon może emitować ułamek tego jednego wata
    > (stąd też widać głupotę tych co walczą ze stacjami BTS)
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel

    Przecież moc emitowana przez telefon nie ma nic wspólnego
    z mocą emitowaną przez BTS.
    Obawa przed promieniowaniem nie jest głupotą.
    Odwrotnie - głupotą jest brak obawy.

  • 16. Data: 2009-11-11 21:38:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:21:34 +0100, Koltek napisał(a):

    > Przecież moc emitowana przez telefon nie ma nic wspólnego
    > z mocą emitowaną przez BTS.

    Ale ma dużo wspólnego z odległością BTS od telefonu. Jeżeli BTS odbiera
    silny i niezakłócony sygnał z telefonu, to nakazuje mu zmniejszyć moc
    emitowaną. W efekcie emisja spada, i to emisja emitowana tuż przy głowie
    delikwenta, a nie kilka tysięcy metrów dalej.

    > Obawa przed promieniowaniem nie jest głupotą.
    > Odwrotnie - głupotą jest brak obawy.

    skąd bierzesz ludzi którzy biegną z czerwoną flagą przed autem którym się
    poruszasz?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2009-11-11 21:54:07
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > (stąd też widać głupotę tych co walczą ze stacjami BTS)

    Wiesz, ja to przerabiam w mojej miejscowości. Naprawdę idzie się nieźle
    uśmiać widząc tych ludzi bojących się "promieniotwórczej wieży"
    emitującej "rakotwórcze promienie śmierci". Byłem na kilku spotkaniach
    "komitety obywatelskiego" i rzeczy jakich się nasłuchałem wystarczą mi
    na całe życie. Zwykła metalowa wieża z nadajnikiem o mocy kilkunastu
    watów na górze urosła do rangi "Czarnobyla na słupie". Nagle każda
    dolegliwość okazała się być powodowaną przez "komórki". A top baby głowy
    bolą, a to dzieci się uczyć nie chcą i dwóje przynoszą do domów, a to
    sąsiad umarł na raka parę lat temu, a to Kowalskim się urodził syn z
    zespołem Downa. Oczywiście na raka ludzie umierali i przed wynalezieniem
    telefonu komórkowego, ale tego nie wytłumaczysz. Emerytki z (nie zawsze)
    skończoną podstawówką wiedzą swoje. ;)
    Próbowałem dyskretnie tłumaczyć, wyjaśnić, odwołać się do rozsądku. Nic
    to nie dało. Paru krzepkich panów w tylnym rzędzie za mocno machało
    pięściami, starsze panie chyba stwierdziły, że jestem masonem
    przekupionym przez operatora. :)

    Odpuściłem sobie kiedy na drugim czy trzecim (już bardziej kameralnym)
    spotkaniu ktoś wyjechał (całkiem poważnie) z opinią, że operatorzy
    komórkowi przekupili naukowców (Wszystkich!? Na każdym uniwersytecie!?
    Zapłacili i są w stanie zapłacić każdemu, kto jest gotów zweryfikować
    zweryfikować wyniki "kupionych badań"?). Stwierdziłem, że to nie ma
    sensu. Spora część z tych ludzi zwyczajnie nie łapie, że istnieje
    związek pomiędzy faktem, iż ich telefon ma zasięg, a obecnością
    "mrocznego emitera zabójczych fal" na jednym z pobliskich wzgórz.
    Telefon działa sam z siebie, a wieża jesty budowana celem wywoływania
    chorób.

    To trochę jak ten ekolog z dowcipu domagający się likwidacji wszystkich
    elektrowni, który zapytany przez dziennikarza skąd w takim razie
    będziemy brać prąd odpowiedział: "Jak to? Przecież prąd już jest w
    gniazdkach!" :)

  • 18. Data: 2009-11-11 21:55:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Marek pisze:

    > Szczęśliwi są ludzie, ktorzy są absolutnie pewni swojej wiedzy.

    Mam pytanie: Mieszkasz na wsi czy w mieście? Jeśli w mieście to dobrze
    Ci radzę. Uciekaj na wieś ile sił w nogach. Najlepiej jakąś zapadłą
    wiochę głęboko w Bieszczadach. Dla pewności zamieszkaj w klatce
    Faraday'a. ;)

  • 19. Data: 2009-11-11 21:59:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:54:07 +0100, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > zespołem Downa. Oczywiście na raka ludzie umierali i przed wynalezieniem
    > telefonu komórkowego, ale tego nie wytłumaczysz. Emerytki z (nie zawsze)

    Wszystkie choroby są radykalnie leczone bardzo skutecznym lekarstwem.
    Nazywa się ona "wysoka wpłata na odpowiednie konto". Leczy błyskawicznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2009-11-11 22:03:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Marek wrote:

    > Szczęśliwi są ludzie, ktorzy są absolutnie pewni swojej wiedzy.

    Masz rację. A problem polega na tym, że ludzie którzy w tym siedzą, mają
    wątpliwości, natomiast protestujący zawsze wiedzą, że to co wykrzykują,
    jest prawdą, prawdą i prawdą.

    O tym, gdzie stało ZOMO już nie będe wspominać :-)