  • Data: 2009-11-14 23:56:09
    Temat: Re: telefon ...promieniowanie.
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:
    > On Sat, 14 Nov 2009 18:17:51 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Wiem ze na Heathrow bylo slychac w radiu radar. No ale to bylo w
    > odleglosci kilkudziesieciu metrow i na zewnatrz. Nikt tam nie
    > przebywal stale .. chyba ze jakas ochrona.

    Nie sądzę, żeby ktokolwiek przebywał w wiązce radarowej w odległości
    mniejszej niż kilkaset metrów. Poznałbyś takiego od razu - świeciłby w
    ciemności :-)

    > Ale nie masz w okolicy 2kW niemodulowanych.
    > A to co nadawal Gabin bylo modulowane, ale nie zaklocalo .. czy moze
    > slabo zaklocalo ..

    Modulacja TDMA, nadawana z odpowiednią częstotliwością ramek. Usłyszysz
    nawet kilka miliwatów z anteną leżącą obok kiepsko ekranowanego przewodu
    akustycznego.
    A czy mam 2kW w okolicy? Nie wiem, mieszkam ok. 1000 m od warszawskiego
    PKiN i wiem tylko tyle, że kiepskie piloty do zamków centralnych nie
    chcą tu działać. Domyślasz się, dlaczego??

    > A oprocz efektow termicznych na pewno nie ma zadnych innych ?

    POwiedz ;-) I zmierz. Efekt termiczny można zmierzyć (pod wariunikem, że
    się wie, co się mierzy). Efektów psychozy zmierzyć nie potrafię.

    > A nawet i termiczne - inne czestotliwosci, inne wnikanie, inny rozklad
    > pola w poblizu anteny.

    W zasadzie... mikrofale 2 GHz (tak definioano to jeszcze niedawno)
    charakteryzują się zjawiskiem naskórkowości - prąd płynie po powierzchni
    przewodnika, jakim jest ciało ludzkie. Fale długie - 225 kHz czyli 1330
    m, wnikają w głąb i przeowdników i organizmów żywych. Rozkład pola?
    ANtena to antena, dipol to dipol. W szkolnym czy akademickim podręczniku
    są charakterystyki pionowe i poziome anten różnych typów, w tym dipoli
    półfalowych.
    Tylko pamiętaj proszę, że natężenie pola maleje z kwadratem odległości.
    Nadajnik o mocy 20 W (typowy BTS) z odległości 10 m "sieje" tak samo,
    jak 2 kW z odległości 100 m czy 200 kW z odległości 1000 m. A,
    przypomnę, mieszkam ok. 1000 m od PKiN, gdzie półtora roku temu łączna
    moc nadajników telewizyjnych przekraczała 200 kW.

    Wniosek: nadal żyję (choć mieszkam w tym miejscu jakieś 17 lat) i od tej
    pory żaden BTS jest mi niegroźny :-)