  • 1. Data: 2010-02-22 11:00:42
    Temat: telefon komorkowy i ups
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    Telefon komorkowy (jakis bardzo stary Siemens) + APC BackUPS ES 700.
    Oto co sie dzieje:
    - telefon jest wlaczony i podalczony bezposrednio do UPSa (UPS ma zwykle
    gdniazda sieciowe a`la listwa) = laduje sie
    - telefon jest wylaczony i podlaczony bezposrednio do UPSa = nie laduje sie.
    - telefon jest wylaczony i podlaczony do listwy rozgaleziajacej podlaczonej
    do gniazda UPSa = laduje sie.

    Dlaczego UPS nie laduje _wylaczonego_ telefonu _podlaczonego bezposrednio_
    do gniazda UPSa ?
    ::f::

  • 2. Data: 2010-02-22 11:41:48
    Temat: Re: telefon komorkowy i ups
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hlto59$a9v$1@pippin.nask.net.pl...
> [...]
    > podlaczonej do gniazda UPSa = laduje sie.
    >
    > Dlaczego UPS nie laduje _wylaczonego_ telefonu _podlaczonego bezposrednio_

    Strzelam...

    Funkja "green power" jakas:

    > - telefon jest wlaczony i podalczony bezposrednio do UPSa (UPS ma zwykle
    > gdniazda sieciowe a`la listwa) = laduje sie

    UPS zanotowal pobor napiecia na wyjsciu, wiec podaje napiecie. (wlaczony tel
    + ladowanie przekracza prog dzialania "green power")

    > - telefon jest wylaczony i podlaczony bezposrednio do UPSa = nie laduje
    > sie.

    UPS zanotowal zbyt maly pobor pradu i odcial zasilanie (green power) (nie
    przekracza progu "green power")

    > - telefon jest wylaczony i podlaczony do listwy rozgaleziajacej
    > podlaczonej do gniazda UPSa = laduje sie.

    Lista zapewne posiada jakas zaroweczka (lub jakis zasilany uklad, ale to
    watpie) + ladowanie wylaczonego telefonu przekracza prog funkcji "green
    power" tego upsa i... laduje.

    Generalnie ta funkcja to jedna wielka bzdura (o ile o to tu chodzi), kiedys
    mialem UPS z taka funkcja i wylaczaly prad kiedy byly podlaczone do malego
    switcha sieciowego soho... generalnie po zmianie na smart problem zniknal,
    najwidoczniej smarty sa pozbawione tej "wspanialej" funkcji.

    --
    doom3

  • 3. Data: 2010-02-22 11:46:57
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.22 12:00, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:

> [...]
    > gdniazda sieciowe a`la listwa) = laduje sie
    > - telefon jest wylaczony i podlaczony bezposrednio do UPSa = nie laduje

    Ten ups ma dwa rodzaje gniazd. W każdym ten efekt występuje ?

    --
    Mar

  • 4. Data: 2010-02-22 11:53:35
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    ::-::dysmorfofob::-:: wrote:
> [...]
    > rozgaleziajacej
    > podlaczonej do gniazda UPSa = laduje sie.
    >
    > Dlaczego UPS nie laduje _wylaczonego_ telefonu _podlaczonego

    Zapewne do włączenia UPSa wymagana jest jakaś minimalna pobierana moc
    czynna.
    Włączony telefon lub n.p. neonówka na listwie rozgałęziającej taką moc
    pobiera - UPS się włącza.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 5. Data: 2010-02-22 12:49:51
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Ten ups ma dwa rodzaje gniazd. W każdym ten efekt występuje ?

    Sprawdzalem w tch bez podtrzymania napiecia . Tych z podtrzymanie nieco sie
    boje - nie wiem jak ladowarka telefonu znioslaby brak sinusa przy zaniku
    napiecia.

    ::f::

  • 6. Data: 2010-02-22 12:53:34
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Generalnie ta funkcja to jedna wielka bzdura (o ile o to tu chodzi),
    > kiedys mialem UPS z taka funkcja i wylaczaly prad kiedy byly podlaczone do
    > malego switcha sieciowego soho...

    Wiec wlasnie taka przyczyne typuje. I wlasnie tego sie obawiam, ze UPS
    bedzie ignorowal drobny sprzet podlaczony do niego :/

    ::F::

  • 7. Data: 2010-02-22 16:36:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Sprawdzalem w tch bez podtrzymania napiecia . Tych z podtrzymanie nieco
    > sie boje - nie wiem jak ladowarka telefonu znioslaby brak sinusa przy
    > zaniku napiecia.

    Prawdopodobnie zniesie go lepiej niż inne urządzenia z silnikami :-)
    Ładowarki tego typu to bardzo proste i odporne układy elektroniczne
    przeznaczone do pracy z różnymi napięciami i częstotliwościami
    występującymi na całym świecie... Nie ma się czego bać.

  • 8. Data: 2010-02-24 15:53:34
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Włączony telefon lub n.p. neonówka na listwie rozgałęziającej taką moc

    Ja mam troche inny przypadek z moim upesem f-my APC
    Musi być on podłaczony do zwykłego gniazdka w scianie - wtedy działa.
    Jezeli wepne upesa zamiasto do sciany tylko poprzez listwe zasilającą, wtedy
    nie ma na nim napięcia.
    ALe to normalna własciwosc, bo widzialem w instrukcji ze tak własnie jest....ale
    niemam pojecia dlaczego....

  • 9. Data: 2010-02-25 16:03:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hltuot$e5v$1@pippin.nask.net.pl...

    > Wiec wlasnie taka przyczyne typuje. I wlasnie tego sie obawiam, ze UPS
    > bedzie ignorowal drobny sprzet podlaczony do niego :/

    Zielonego skrzata możesz wyłączyć. Wtedy APC działa bardziej konserwatywnie.
    Wszystko jest z detalami opisane w instrukcji.

  • 10. Data: 2010-02-25 23:56:22
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Zielonego skrzata możesz wyłączyć. Wtedy APC działa bardziej
    > konserwatywnie. Wszystko jest z detalami opisane w instrukcji.

    O widzisz "MC" wiedzialem, ze zjawisz sie w potrzebie ;)
    Cos tam mi sie wlasnie kojarzylo, ze po r-esie mozna by ta opcje wylaczyc,
    ale nie zajarzylem, ze to w tych modelach "back-ups" bylo dostepne.

    Watkotworca opisuje wersje ES, to cos wygladajace jak jedna wielka listwa
    antyprzepieciowa... w tym tez funkcje green-power idzie wylaczyc ?

    --
    doom3