    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telefon + internet w Netii
    Date: Thu, 22 Mar 2012 22:59:09 +0000 (UTC)

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Być może, że wybieranie impulsowe trzeba indywidualnie uaktywnić dla
    > danej linii (po półgodzinie wiszenia na blulajn i dziesięciokrotnym
    > wysłuchiwaniu konsultanta, że takiej usługi nie prowadzimy i proszę
    > zrestartować komputer).

    Jak mi założyli telefon (circa 20 lat temu), to musiałem dzwonić do
    tepsy żeby aktywowali DTMF. Ktoś mi nawet doradzał, żeby się z tym
    pośpieszyć, bo podobno w nowej centrali jest limit portów obsługujących
    DTMF, więc może nie starczyć dla wszystkich. Ale jakoś nie chce mi się
    wierzyć, że można być aż takim idiotą i kupić niekompletną centralę (to,
    że nie włączyli od razu wszystkim, interpretuję jako zwyczajną tepsianą
    złośliwość, a nie idiotyzm).

    Możliwe, że teraz jest odwrornie. Ale możliwe jest również, że są tylko
    DTMF, a tarczami nikt sie nie przejmuje.

> [...]
    > Przecinali jedną z żył idących do telefonu i montowali kontaktron
    > normalnie zamknięty. Ukrywali to oczywiście z powrotem w osłonce i żeby
    > zadzwonić wystarczyło podnieść słuchawkę i przyłożyć do osłonki przy
    > kontaktronie prosty układ bateryjka-tarcza-solenoid. Być może trzeba
    > było wybrać 0800 żeby odblokować mikrofon, a potem kontaktronem
    > rozłączyć pętlę na tyle długo, żeby centrala odebrała jako odłożenie, a
    > aparat potraktował jako chwilowe zakłócenie i nie blokował mikrofonu.
    >
    > Po takich numerach tepsa zaczęła blokować pulse-dialing na liniach budek.

    Miałem kiedyś automat zamontowany w zamkniętym prywatnym budynku. Druciki
    do niego szły przez równie prywatną łączówkę. Przy okazji porządkowania
    pajęczynki, trzeba było przedzwonić wszystkie linie. Z automatycznej
    linii dało się dzwonić tak, jak z każdej innej, zwykłym telefonem.
    A czytałem nieraz, że one są jakoś specjalnie preparowane.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?