eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniatelefon + internet w Netii › Re: telefon + internet w Netii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: telefon + internet w Netii
    Date: Thu, 22 Mar 2012 23:21:30 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 32
    Message-ID: <jkg8co$3tf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <3...@v...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jkfoj8$roi$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.67.240
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1332454616 4015 149.156.67.240 (22 Mar 2012 22:16:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Mar 2012 22:16:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:235485
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-22 19:03, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Tomasz Wójtowicz napisał:
    >
    >>> Dawno nie próbowałem. Podobno niektóre centrale już nie obsługują
    >>> wybierania impulsowego.
    >>
    >> Bzdura. Obecnie wybieranie impulsowe jest wykrywane programowo,
    >> więc nie wymaga w zasadzie żadnych nakładów sprzętowych.
    >
    > To, że nie wymaga nakładów sprzętowych, wcale nie oznacza, że nie
    > wymaga żadnych nakładów. Choćby nakładów na pomyślenie. Są bramki
    > VoIP, które gdy je projektowano, to miały zdolność rozpoznawania
    > wybierania impulsowego. A po aktualizacji oprogramowania, już nie.
    > Z centralami może być tak samo. Ale że dawno już nie miałem z nimi
    > do czynienia, tylko ktoś mi o tym mówił, więc piszę "podobno".

    Być może, że wybieranie impulsowe trzeba indywidualnie uaktywnić dla
    danej linii (po półgodzinie wiszenia na blulajn i dziesięciokrotnym
    wysłuchiwaniu konsultanta, że takiej usługi nie prowadzimy i proszę
    zrestartować komputer).

    Ja z kolei słyszałem, że po tym, jak budki stały się odporne na
    tone-dialery, nowym wynalazkiem phreakerów był... pulse-dialer.
    Przecinali jedną z żył idących do telefonu i montowali kontaktron
    normalnie zamknięty. Ukrywali to oczywiście z powrotem w osłonce i żeby
    zadzwonić wystarczyło podnieść słuchawkę i przyłożyć do osłonki przy
    kontaktronie prosty układ bateryjka-tarcza-solenoid. Być może trzeba
    było wybrać 0800 żeby odblokować mikrofon, a potem kontaktronem
    rozłączyć pętlę na tyle długo, żeby centrala odebrała jako odłożenie, a
    aparat potraktował jako chwilowe zakłócenie i nie blokował mikrofonu.

    Po takich numerach tepsa zaczęła blokować pulse-dialing na liniach budek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: