  • 51. Data: 2011-11-24 10:33:59
    Temat: Re: techniczne użytkowanie laptopa
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 23/11/2011 17:58, Radosław Sokół wrote:

    > 1) Z tą konstrukcją często nie jest aż tak najgorzej. Za to
    > użytkownicy nie próbują nawet być delikatni w stosunku do
    > zawiasów (zatrzaskiwanie klapy "na modny serial", ostro i
    > z trzaskiem), dysków twardych (gwałtowne przenoszenie kom-
    > putera w czasie pracy lub zaraz po wyłączeniu/uśpieniu)
    > czy klawiatur.

    Możliwe, że po pięciu latach poza PL troszkę inaczej
    odbieram to - użytkownik tutaj też jest inny (urządzenie
    jest dość intensywnie niszczone przez właścicieli).
    Fakt jednak, że sprzęt jest dużo gorszy w ostatnich
    latach - moje stare IBMy (ThinkPady) potrafią mieć klapę i zawiasy
    w tym samym stanie po 8latach od kupienia.

    > 2) Technologia to proces wytwarzania czegoś. Podejrzewam, że
    > chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

    Tak.

    > 3) I właśnie tego postępu ostatnio prawie nie ma, a jak już
    > jest, to większości jest niepotrzebny. Do większości do-
    > mowych zastosowań (poza grami może) wystarcza mikropro-
    > cesor sprzed paru lat i 1-2 GiB RAMu (inna sprawa, że
    > *powinno* wystarczać nawet mniej, gdyby oprogramowanie
    > było ciut oszczędniejsze).

    Najśmieszniejsze, że postęp napędza kilka apliakacji, na czele
    z systemem operacyjnym od Microsoft i systemem biurowym. Na wyspach
    nie ma mowy, żeby ktoś kupując laptopa dodatkowo nie zamówił
    MS Office - a 2010 potrzebuje trochę zasobów.
    Mam jednak wrażenie, że ludzie zaufają 'chmurze' i przyjmą się
    przeróżne '365' i inne Google docs.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 52. Data: 2011-11-24 10:34:54
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 23/11/2011 17:35, kamil wrote:

    > Dziesiątki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe
    > rosnące z każdą wersją. Kolejne wersje używanych na codzień programów,
    > które też raczej nie zadowalają się tą samą mocą obliczeniową i pamięcią.

    Zrobi się nie na temat, ale muszę to napisać: Acrobat Reader, to jest
    ewenement. Na serwerach mam jakieś starsze wersje, przecież to miało
    po kilka MB ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 53. Data: 2011-11-24 20:40:50
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 23.11.2011 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

    > Wybacz, ale uważam Twoje podejście za błędne i szkodliwe.
    >
    > Komputer nie jest zabawką, która się nudzi. To *narzędzie*,
    > które ma spełniać swoją rolę. Powinno być wymienione w mo-
    > mencie, gdy wymiana jest niezbędna lub przynajmniej znacząco
    > zwiększy produktywność lub ekonomię wykorzystania.

    Akurat jestem programistą, więc spędzam przy tym narzędziu dość znaczną
    część mojego zawodowego życia, więc chyba to narzędzie mogę sobie wymienić
    nie tylko wtedy gdy padnie czy zwiększy produktywność, ale wtedy gdy mam
    na to ochotę - bo mi się np znudzi jego wygląd - może z tego powodu zacznę
    mniej czasu przy nim spędzać - co się da przeliczyć już na produktywność :)

    > Tym łatwiej się do tego zastosować obecnie, gdy byle kompu-
    > ter ma *wystarczające* możliwości i nie zmieniają się one
    > diametralnie. Mój stary komputer przenośny, kupiony chyba z
    > osiem czy dziewięć lat temu, do dzisiaj może być normalnie
    > wykorzystywany (pomijając zużycie mechaniczne i brak baterii).
    > Jest nieco powolny, ale nie jakoś tragicznie powolny.

    Przecież nie utylizuję tego komputera czy nie wywalam na śmietnik, istnieje
    coś takiego jak rynek wtórny, który zaopiekuje się moim 2 letnim komputerem.
    No i ktoś sobie tam wymieni tą baterię (może).

  • 54. Data: 2011-11-25 17:55:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 17:35:34 +0000, kamil napisał(a):

    (ciach...)
    > Dziesiątki (albo i setki) łatek na system. Oprogramowanie antywirusowe
    > rosnące z każdą wersją. Kolejne wersje używanych na codzień programów,
    > które też raczej nie zadowalają się tą samą mocą obliczeniową i pamięcią.

    I trzeba gonić za każdą nową wersją?

    [ Wykonaj rzecz niemożliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązków. ]
    [ (znalezione gdzieś w necie) ]