  • 31. Data: 2010-08-20 20:08:08
    Temat: Re: [tech] pęknięte pier?cienie w nowym samochodzie
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 19:13, J.F. pisze:

    > Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
    > Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
    > auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

    Bywa i tak.

    > Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
    > spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.
    >
    > Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

    Chociażby do wyprzedzania, które czasami się trafia nawet jeżdząc bardzo
    ekonomicznie, a druga sprawa, dlaczego nie mieć tych 200KM, skoro auto
    pali tyle co 1.4 75KM, jeżdżąc spokojnie? A czasami dla zwykłej
    przyjemności można sobie mocniej docisnąć, nie musząc wsiadać do innego
    auta.

    > Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
    > Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.
    >
    > P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
    > wystarczy :-)

    Nie wiem, jeszcze nie próbowałem tak żeby mi średnia (z całego dnia)
    przekroczyła 13.

    > A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?

    Wbrew pozorom prawie przy każdej zmianie 2-3. Dość długie przełożenie
    duży moment i wcale nie musi palić wtedy dużo.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html

  • 32. Data: 2010-08-20 20:43:21
    Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 17:47, Lewis pisze:

    > Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne

    Przy 90km/h ?? ;P

    Pozdrawiam !!

  • 33. Data: 2010-08-20 21:04:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 20:43, Czarek Daniluk pisze:

    > Przy 90km/h ?? ;P

    przy 110km/h :P

  • 34. Data: 2010-08-20 22:21:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Widzisz różnicę między wyprzedzeniem ciągnika jadącego 25km/h czy
    > rowerzysty a np 30 osobówek jadących 100km/h? bo Ty chcesz jechać 110km/h?

    Ja widzę trochę więcej kolorów niż czarny i biały. Na drodze spotykasz
    jeszcze kapeluszników jadących 60km/h, ciężarówkę jadącą 90km/h wolno
    rozpędzającą się po każdych światłach czy idiotę rozpędzającą się na
    prostych i zwalniających do 40km/h przed każdym zakrętem. A różnym
    ludziom pasuje różna prędkość przelotowa i są za to zapłacić różną cenę
    w zużytym paliwie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 35. Data: 2010-08-20 22:35:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > ludziom pasuje różna prędkość przelotowa i są za to zapłacić różną cenę
    > w zużytym paliwie.

    No i wszystko w tym temacie. Spalanie rzecz względna.

  • 36. Data: 2010-08-20 22:42:13
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
    > Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM,
    > spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście

    Przyznaj się zatem co to za samochód..

    Czyzby Saab 9-3 ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 37. Data: 2010-08-20 22:48:49
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
    > Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM,
    > spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście

    Przyznaj się zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?) Te wartości
    podajesz dla Stage-1 który posiadasz ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 38. Data: 2010-08-20 22:54:02
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 22:48, Yans van Horn pisze:

    > Przyznaj się zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?) Te wartości
    > podajesz dla Stage-1 który posiadasz ?

    Nie te wartości są dla stock, i jazdy równomiernej, przy większym
    wciśnięciu, i naprzemiennym hamowaniu i kręceniu do odcięcia, swoje
    bierze...

    Nie mam jeszcze wgranego softu i przerobionego dolotu.

  • 39. Data: 2010-08-21 14:09:17
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ja tam bym prorokował że wrócą stare czasy robienia kapitalek,
    > nadwymiarowych tłoków itp. itd.
    >
    > Dziś silniki są i tak najtrwalszą częścią samochodu i tu jak coś padnie
    > to zazwyczaj taniej kupić silnik z rozbitka niż remontować stary.
    Silnik nie jest najtrwalszą częścią samochodu. Normalnie eksploatowany ma taką
    samą trwałość jak inne podzespoły. Trwałość zależy tylko od ceny nowego
    samochodu. Im droższy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów. Tanie
    popularne samochody są liczone na przebiegi w granicach 150-200 tyś km. W
    samochodzie pod koniec zaplanowanego przez konstruktorów przebiegu ma być
    popsute i zużyte wszystko.

  • 40. Data: 2010-08-21 15:01:05
    Od: PaPi <...@...3>

    > Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
    > warunki może spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
    > hamowań czy nagłych dziwnych przyspieszeń).
    > Owszem spalanie skrajne ale do osiągnięcia. Jeżdżąc jak wariat spali i z
    > 10...

    http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_t
    echniczne.asp

    W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow :-)

    Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
    Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km,
    Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

    W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

    Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz
    mniej.
    Gratuluje dobrego bajeru :-)