  • Data: 2012-01-19 10:58:49
    Temat: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 19, 9:34 am, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
> [...]
    procedury, rozwinięcie nieistniejącej zmiennej, niewłaściwa ilość parametrów,
    niesparowany cudzysłów itd. Czy kolega w ogóle czytał poprzednie postingi w wątku?

    > W poprzednich byla mowa o niedopasowaniu nawiasów. To się robi prostym
    > automatem w czasie porównywalnym z zapisem pliku na dysku, więc można
    > to np. podpiąć pod edytor.

    Nie można tego zrobić prostym automatem, bo niedopasowane nawiasy w
    stringu to jeszcze nie błąd. Podobnie, dla nawiasów klamrowych,
    istnienie wielolinijkowaego stringa, którego ostatnia linijka zaczyna
    się od znaku hash nie oznacza jeszcze błędu w programie.

    > Natomiast błędy wymienione powyżej istnieją zarówno w Tclu jak i w
    > Pythonie.

    Być może, nie używam Pythona więc się na ten temat nie wypowiadam.
    Ogólnie w znanych mi językach skryptowych - przykłady podałem - można
    przynajmniej opcjonalnie sprawdzić poprawność składniową i referencje
    do symboli.