  • Data: 2012-01-19 09:30:24
    Temat: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 18, 9:53 am, Krzysiek Kowaliczek
    <k...@g...com> wrote:

    > Jako, że mam z tym styczność na co dzień, taka pomoc jest raczej
    > mizerna. Mogę sobie wyobrazić dodatkową funkcję CHandleToString. I w
    > czym to jest gorsze od jawnej postaci?. BTW. u nas wskaźniki C++
    > kodowane są w postaci adres obiektu + adres na id typu, a nie wskaźnik
    > + najczęściej długa nazwa typu, ponieważ tak jest wydajniej.

    Wydajniej? Ale kogo to obchodzi? Cokolwiek byś nie zrobił w Pythonie w
    celu poprawienia wydajności, będzie to przypominać montowanie
    aerodynamicznych osłon na koła w ciągniku rolniczym.
    Python (Tcl, itd.) nie służy do pisania wydajnych programów.
    Może co najwyżej posłużyć do pisania niewydajnych kontrolerów do
    wydajnych komponentów napisanych w odpowiednich do tego językach, ale
    tu zabawy ze wskaźnikami nic nie wnoszą.

    Już napisałem, że pomoc w przypadku tego stringa polega na możliwości
    jego bezpośredniego wypisania w debugerze. Drugi wskaźnik na id typu
    jest oczywiście poprawny technicznie, ale nie aż tak bezpośrednio
    użyteczny. Zwłaszcza w debugerze.

    > Ale co mnie to interesuje jako użytkownika docelowego?

    Nic. Po prostu Twój program, który działał na platformie 32 bit nie
    będzie działał na 64 bit. Wywali się z hukiem a Ty będziesz obwiniał
    autora jakiejś biblioteki, który nie popełnił żadnego błędu. Jeżeli
    ten program był ważny, to zostaniesz w ciemnej d*pie razem ze swoim
    nowym komputerem i niedziałającym programem i pretensjami do
    niewinnych ludzi. Poza tym, jako "użytkownik docelowy", nie zauważysz
    różnicy. :-)

    > Ja zacząłem
    > używać Pythona między innymi ze względu na dużą ilość bibliotek, co
    > jest jego największą zaletą.

    Przecież temu nie zaprzeczam. Nawet ten fakt sam podkreśliłem na
    początku.
    Jeżeli szukasz bibliotek, to Python je ma.
    Natomiast jeśli szukasz języka do zagnieżdżenia i do oskryptowania
    jakiegoś innego programu (np. gry, edytora graficznego, analizatora
    poprawności, itd.), to fakt posiadania miliona bibliotek jest
    nieistotny. Raczej przeciwnie - będziesz kombinował jak ograniczyć
    zdolność interpretera choćby ze względu na bezpieczeństwo (sandbox) -
    i tu Tcl kładzie Pythona na łopatki ze swoją koncepcją bezpiecznego
    interprera, w który sami decydujemy, jakie polecenia są dostępne a
    jakie nie, oraz z koncepcją łączenia interpreterów w układy master-
    slave:

    http://www.tcl.tk/man/tcl8.4/TclLib/CrtSlave.htm

    Dla mnie *to* jest właśnie dobrze zrobiony interpreter. Szkoda, że te
    pomysły zniknęły.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com