-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: tarcze + klocki do MX-5
Date: Thu, 20 Jul 2017 07:19:22 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <okq6sr$s10$1@dont-email.me>
References: <okj124$1r7g$1@gioia.aioe.org> <okj4in$q74$1@dont-email.me>
<okjars$d7s$1@gioia.aioe.org> <okjc3h$ls5$1@dont-email.me>
<okkgsg$svi$1@node1.news.atman.pl> <okktf6$isd$1@dont-email.me>
<okl5bm$q6d$1@node2.news.atman.pl> <okl71a$g6b$2@dont-email.me>
<okl7un$siv$1@node2.news.atman.pl> <okl7td$ivk$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
<okn1dh$h3p$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
<oko85j$a11$1@dont-email.me>
<X...@1...0.0.1>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 20 Jul 2017 12:15:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="ef8a24099273ec4ec0f308021ee93e07";
logging-data="28704";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19kwEVhHscZSX6J1El44+be"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:hgFC4nFRJTUf3Bh6ITap4GffsZ8=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610836
[ ukryj nagłówki ]"Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
news:XnsA7B83D8A340C6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
..
> Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>
>>>> Trudno aby prawo wymuszało pokrywanie również nieograniczonych
>>>> konsekwencji takiej awarii. Gwarancja na komputer obejmowakaby reż
>>>> koszty odzyskania danych z dysku twardego albo gwaeancja na samochód
>>>> obejmowakaby zwrot kosztow bilwtu lotniczego gdy auto Ci się zepsuło
>>>> w drodze na lotnisko...
>>>>
>>> I tak i nie.
>>> Musze przemyslec Twój punkt widzenia :)
>>
>> Jak przeczytasz warunki gwarancji to dowiesz, się że prawnicy nie
>> zostawili tam wiele swobody do przemyślania: gwarancja na pasek daje
>> Ci roszczenia w kwestii kosztów paska. Dlatego lepiej jest gdy nie
>> przywieziesz do mechanika swoich części tylko zostawisz mechanikowi
>> wybór i zakup części. To on wtedy przed Tobą odpowiada za wykonaną
>> robotę a nie producent paska.
>>
> Ale kto mowi o gwarancji?
> Wiadomo przeciez ze uprawnienia wynikające z ustawy sa szersze...
Pokaż mi ten werset ustawy która narzuca na producencie odpowiedzialność
za konsekwencje usterki - np. jedziesz na lotnisko autem, auto się psuje,
i producent, np. Fiat, musi Ci zrekompensować kasę za zmarnowane
wakacje dla całej rodziny bo przez to że auto nie zapaliło spóźniłeś się na
samolot i przepadło Ci połączenie... Powodzenia!
>>>>> Natomiast z tym utrzymaniem się na rynku to bym nie przesadzał -
>>>>> strasznie ciezko zweryfikować jakosc mechanika.
>>>>>
>>>> No w przypadku opisanym obok było wszystko klarowne.
>>>>
>>> Chodzi mi o to ze inni klienci sie raczej o tym nie dowiedza...
>>>
>> Mechanikowi powinno zależeć na posiadaniu płacących dobrze klientów.
>> Zdecydowanie łatwiej jest w biznesie utrzymać klienta którego się już
>> ma niż pozyskać nowego.
>> Jedną z lepszych dróg na utrzymanie przy sobie klientów to zapewnienie
>> ich zadowolenia. Niestety czasem oznacza to poświęcenie niektórych
>> transakcji (i zysków)
>> a nawet poniesienie kosztów.
>
> Mowimy o dwóch roznych kwestiach.
> Ty mowisz o danym kliencie a ja o całej reszcie...
> Twoje myslenie jest słuszne, idealistyczne ale powiedzmy ze zerwał się
> pasek rozrzadu i koszt naprawy to kilka a nawet kilkanascie tysiecy
> złotych
> - mechanik szybko skalkuluje ze pokrycie takiego kosztu jest dla niego
> nieopłacalne bo tyle to on na kliencie zarobi za 20 lat... i woli takiego
> klienta sie pozbyc.
Problem w tym, że nie pozbył się tego klienta - pozbył się wszystkich
innych potencjalnych klientów których ten klient mógłby mu nagaić
przez przyszłe lata a do tego ryzukuje, że sprawa trafi do reportera,
który nagłośni jego zachowanie w lokalnej gazecie i popsuje mu reputację
w całym mieście i skończy na bruku.
Dobra z tego rada: nie chodzić do pana Józka, który ledwie przędzie
i jedna taka naprawa to jego budżet na 20 lat - chodzić do wiekszych
serwisów które lepiej stoją finansowo, dla których z jednej strony takie
kosztowne zadowolenie klienta nie puści z torbami a z drugiej strony
mają więcej do stracenia aby bać się utracić reputację w mieście.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.17 18:56 re
- 20.07.17 18:59 re
- 21.07.17 22:00 Budzik
- 21.07.17 22:00 Budzik
- 22.07.17 14:34 Pszemol
- 22.07.17 18:00 Budzik
- 22.07.17 20:06 Pszemol
- 23.07.17 10:00 Budzik
- 23.07.17 15:03 Pszemol
- 23.07.17 22:00 Budzik
- 24.07.17 00:40 Pszemol
- 24.07.17 06:01 Budzik
- 24.07.17 15:51 Pszemol
- 24.07.17 19:00 Budzik
- 24.07.17 19:13 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.