  • 1. Data: 2015-04-01 22:25:50
    Temat: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta
    ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Oczywiście takiego luksusu jak dobranie pasującej wtyczki/gniazdka do
    konkretnego rodzaju baterii już nie oczekuję, jakoś sobie samemu to
    wydłubię... ;-)

    Pytam, bo wydawało mi się, że mój 5-letni iPhone4 nie trzyma wystarczająco
    długo na oryginalnej, 5-letniej baterii - kupiłem niby nową na eBay i nie
    widzę dużej różnicy po wymianie... Chciałbym przetestować bardziej
    wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle samo pojemności co oryginalna
    applowska po 5 latach eksploatacji :-))))

  • 2. Data: 2015-04-01 23:17:07
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:
    Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta
    ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Ja mogę zaproponować to co posiadam:
    http://www.aliexpress.com/item/2014-LCD-Display-Mini
    -Digital-Voltmeter-USB-Voltage-Meter-Current-Meter-M
    obile-Power-Battery-Micro-USB/2040765401.html
    Wystarczy podłączyć rozładowany smartfon do ładowarki przez to urządzenie i
    zmierzyć ile bateria przyjęła energii.
    Miernik przydaje się też do testowania prądu ładowarek (sztuczne obciążenie
    1A/2A), sprawdzania poboru prądu urządzeń USB itp.

  • 3. Data: 2015-04-01 23:24:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AS" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Miernik przydaje się też do testowania prądu ładowarek (sztuczne
    > obciążenie 1A/2A), sprawdzania poboru prądu urządzeń USB itp.

    Super! To jest nawet lepsze niż sobie wymarzyłem bo nie ma kłopotu z
    podłączaniem się bezpośrednio do baterii przez nietypowe złączki... Ciekawe
    jak dokładne sa pomiary... Jaka odchyłkę w % masz przy dwu kolejnych
    pomiarach tej samej baterii?

    Czy tam to kupiłeś właśnie na AliExpress? Ile czekałeś na wysyłkę?

  • 4. Data: 2015-04-01 23:51:11
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Zamawiałem 3szt. (2 odsprzedałem) dokładnie u tego sprzedawcy bo w komplecie
    daje miernik + obciążenie. Przesyłka z Chin to około 3-4 tygodnie. Nie
    traktował bym tego jako miernik laboratoryjny, ale dość wygodny wskaźnik.
    Komórki nigdy nie rozładowywałem aż do jej wyłączenia się, więc pomiary
    ładowania robiłem od różnych poziomów rozładowania (przez mgłę pamiętam
    wynik 1600mAh na baterii 2100mAh przy niewyłączonej komórce). Kolega mierzył
    tani mini power bank z marketu i sporo mu brakowało do deklarowanej
    pojemności. Pojemność przy rozładowaniu (wtedy działa przetwornica) była
    dużo mniejsza niż przy ładowaniu (ładowanie chyba pasywne), ale obie
    wartości i tak były sporo mniejsze od podawanych przez producenta.

  • 5. Data: 2015-04-02 00:41:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > przetestować bardziej wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle samo
    > pojemności co oryginalna applowska po 5 latach eksploatacji :-))))

    Ładowarka modelarska np IMAX-B6 jest wystarczająco tania?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-04-02 01:02:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfhs5k$u52$1@dont-email.me...

    > Ładowarka modelarska np IMAX-B6 jest wystarczająco tania?

    Jest tania, http://www.ebay.com/itm/like/261402862423?lpid=82&ch
    n=ps
    ale wskaźnik jaki AS pokazał obok jest jeszcze tańszy :-)

  • 7. Data: 2015-04-02 15:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    >litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i
    >podać że ta ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Sa, ale uwaga - czesc uzywaja handlarze superbateryjek, takich co to
    pojemnosci sie nie boja :-)

    >Oczywiście takiego luksusu jak dobranie pasującej wtyczki/gniazdka do
    >konkretnego rodzaju baterii już nie oczekuję, jakoś sobie samemu to
    >wydłubię... ;-)

    Jestes pewien ze wydlubiesz ?

    http://www.axnet.pl/index.php?idd=3204

> [...]
    >przetestować bardziej wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle
    >samo pojemności co oryginalna applowska po 5 latach eksploatacji

    W przypadku nokii mialbym watpliwosci.
    Ale siemens to juz szybko baterie zuzywal...

    J.

  • 8. Data: 2015-04-02 16:02:39
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 22:25, Pszemol pisze:
    > Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    > litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać
    > że ta ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Kiedyś zrobiłem stanowisko pomiarowe dla baterii w Siemensach S4
    (historia). BYło w nim kilkanaście ładowarek tak by hurtowo mierzyć
    jakość baterii. Wszystko było podłączone do PC do karty pomiarowej firmy
    Advantech. Pomiar odbywał się w kilku cyklach, tak by uzyskać wynik
    uśredniony. Najpierw mierzyłem natężenie prądu ładującego, potem
    natężenie prądu rozładowującego i z tego wyliczałem ładunek
    włożony-odzyskany. Do tego wykresy prądu ładowania, rozładowania żeby
    karta pomiarowa wyglądała profesjonalnie.

    PS: Tak się tylko chwalę, dlatego OT w temacie ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2015-04-02 19:45:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfhs5k$u52$1@dont-email.me...
    [..]

    > Jest tania, http://www.ebay.com/itm/like/261402862423?lpid=82&ch
    n=ps
    > ale wskaźnik jaki AS pokazał obok jest jeszcze tańszy :-)

    Nie jestem pewien czy się nadaje.
    1. Jeśli pomiar jest między ładowarką a telefonem to sorry ale to co
    weźmie sam telefon też zmierzy, pojemność aku można będzie oszacować ale
    nie zmierzyć.
    2. Do pomiaru samego akumulatora i tak potrzebujesz ładowarki lub
    zasilacza z regulowanym napięciem i prądem.

  • 10. Data: 2015-04-02 22:45:28
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jestes pewien ze wydlubiesz ?
    >
    > http://www.axnet.pl/index.php?idd=3204

    U mnie ta ładowarka z jakiegoś powodu nie lubi akumulatorów Samsunga
    1500 mAH. Po prostu nie widzi.