    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Re: tani komp - dobry wybor?
    Date: 16 Mar 2013 08:59:31 GMT

    On 2013-03-14, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > lepiej, że np komputer nie musi być wyjącą skrzynką, która chrobocze i
    > 20minut uruchamia windowsa, by po 5minutach się zawiesić/zamulić...

    Ale to o czym mówisz, to nie jest wina HDD tylko zaniedbania.
    Jeśli ktoś nie dba o kompa, to SSD nie będzie lekarstwem.
    Komputery bez mechanicznych dysków też się mogą zawiesić :).

    > Nie wiem, raczej bym się zastanowił (sprawdził, zmierzył) ile realnie
    > ruchu (iops, transferu itp) dysk wykonał, a nie jakie pliki z danymi

    Ale po co? Żeby sobie udowodnić, że na SSD było szybciej? :)
    Dla mnie to jest zupełnie bez znaczenia ile w tle sobie komputer
    zapisuje danych. To jest nieodczuwalne (chyba że ktoś rzeczywiście
    pracuje na jakimś złomie, gdzie podtrzymanie Windowsa pożera połowę
    zasobów).

    > obrabiałeś. Ile np programów uruchamiałeś, później zamykałeś,

    Znowu: na pewno w tle uruchamiały się tysiące skryptów, ale tego
    nie odczuwam. Ja świadomie uruchomiłem 7 programów. Większość
    z nich odpaliłem o 9 rano i wyłączyłem o 19. A tak naprawdę
    to nawet tego nie zrobiłem, bo po prostu obudziłem i zahibernowałem
    kompa. I wszystkie te programy (uruchomione równolegle) zajmowały
    pewnie koło 1GB RAMu, więc żadne kobyły :).

> [...]
    > komfort twojej pracy. Bo jeśli mówimy o przypadkach skrajnych, to
    > oczywistym jest że np osoba która rano włączy komputer, w tym czasie
    > wypije kawę (i czas uruchomienia systemu, czy to 30s czy 5minut, nic nie
    > zmienia), i potem przez cały dzień np klepie faktury w jednym programie
    > - nie będzie widziała żadnej różnicy między ssd a dyskiem mfm... ale już
    > np programista, który obrabia "tylko" kilkanaście MB kodu i bibliotek, i
    > kilkanaście razy to kompiluje, to inaczej odczuwa prędkość i
    > responsywność dysku (zwłaszcza przy dużej liczbie małych plików)

    Jestem poniekąd programistą i nie wiem o czym mówisz. Przez większość
    dnia gapię się w monitor i wzdycham, ew. temperuję ołówki. Nie bardzo
    sobie wyobrażam, co w tym aspekcie mógłby zmienić szybszy dysk :).

    Poza tym znowu: przestrzegam przed podziałem świata na księgowe
    i komputerowych nerdów, bo to jest nieprawdziwe i krzywdzące.

    pozdrawiam,
    Kosu