    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Re: tani komp - dobry wybor?
    Date: 16 Mar 2013 08:39:12 GMT

    On 2013-03-14, Michal <s...@d...mailexpire.com> wrote:
    > ta niechęć. Każdy używa tego co mu potrzebne.

    No właśnie. Tylko jak wyglądają te dyskusje? Ktoś pyta, czy warto
    kupować SSD, to ilu reagujących pyta o sposób używania komputera?
    Czy nie jest tak, że Ty byś po prostu napisał "kup SSD
    i TotalCommandera, bo są szybkie i pozwalają zaoszczędzić ogromną
    ilość czasu, a TC ma świętną licencję dla użytkownika indywidualnego"?
    :)

    Dla mnie TC jest bezużyteczny. Kropka.
    Z kolei pewien zysk prędkości w SSD doceniam, ale tylko dlatego, że
    jedną z podstawowych funkcji mojego kompa jest podtrzymywanie bazy
    danych (analitycznej tzn. do data mining, więc puszczam dość złożone
    kwerendy). Ale na SSD nie przeszedłem, bo są po prostu za drogie, a tak
    używana baza danych zajeżdżałaby je w błyskawicznym tempie.

    Ale chyba najbardziej irytują mnie takie żenujące argumenty typu
    "na SSD komputer się szybko uruchamia" - żywcem wyciągnięte z reklam.
    Oczywiście trudno mi ocenić, czy autor jest głupi czy po prostu daje
    się zmanipulować marketingowi, ale tak czy inaczej zareagować trzeba,
    bo oba zjawiska bywają zaraźliwe.

    > pożytek jest chociaż taki, że trudniej to uszkodzić mechanicznie. Z tym
    > że na pececie dyskutujemy w gronie raczej trochę bardziej zaawansowanych
    > userów, którzy wymagają od komputera więcej i robią z nim dużo różnych
    > rzeczy - ci widzą różnicę w zastosowaniu narzędzi hard- czy softwarowych.

    Tzn. dzielisz świat na księgowe i komputerowych nerdów? To gdzie są np.
    naukowcy, analitycy, inwestorzy i inżynierowie? Tzn. ludzie, dla
    których komputer jest podstawowym narzędziem, a którzy statystycznie
    ani z SSD ani z TC pożytku mieli nie będą? :)

    > Patrz wyżej. Zalezy co robisz w tej pracy. A zapis dużego pliku to
    > akurat kiepski pomysł na wyszukiwanie zalet/wad takiego czy innego dysku.

    Ależ to były małe pliki. Kod oraz pliki Excel i Word. Te 100 MB to
    orientacyjna suma z 10h :).

    Patrzę wyżej i po prostu nie widzę siebie w Twoim podziale.
    Zdecydowanej większości populacji też nie.

    Ponieważ wydaje mi się, że masz ochotę na ciągnącą się wymianę zdać,
    od razu proponuję to zakończyć. Tylko na koniec proszę o trochę szersze
    spojrzenie na świat :).

    pozdrawiam,
    Kosu