  • 11. Data: 2009-10-20 12:32:06
    Temat: Re: tani i dobry watomierz sieciowy
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Powiadasz?
    > No to musisz się jeszcze sporo o prądzie nauczyć...
    >
    > Marek Lewandowski

    wyjdzie moc skuteczna, jest jeszcze pozorna, czynna i bierna, ciagle
    myli mi sie ktora jest ta wlasciwa :) czyli mam rozumiec istotna jest
    czynna?

  • 12. Data: 2009-10-20 12:38:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P." <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Całkiem nieźle, do praktycznych zastosowań wystarczy. Chyba że
    > jakieś w.cz
    > chcesz mierzyć.

    No powiedzmy mam odbiornik z PFC na 25kHz :-)

    > Np. Kyoritsu robi dobre mierniki parametrów sieci radzące sobie z
    > mocno
    > odkształconymi przebiegami (i oprócz mocy mierzące jeszcze full
    > innych
    > wielkości) ale to już niestety znacznie wyższa półka cenowa.
    > Natomiast tanie
    > które miałem okazję sprawdzić musiały mieć bardzo uproszczony
    > układ
    > pomiarowy.

    No wlasnie cos podobnego pisze - ze czesc zapewne bedzie miala
    gotowego scalaka, np ADE7751, ktory teoretycznie dobrze to mierzy,
    a w praktyce nie wiem.
    Czyli nie powinny byc zle.

    > Nawet jak nie ma to przecież zawsze można pośrednią metodą
    > policzyć, i wynik
    > będzie dość dokładny - poza tym wskaże akurat to co zlicza nasz
    > licznik i za
    > co rzeczywiście płacimy.

    No ale to niestety nie nasz licznik, ale drugi. Niby powinien
    zliczac to samo.

    Pytanie co lepsze - znac prawdziwa moc, czy znac prawdziwa cene :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-10-20 12:41:35
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
    > wyjdzie moc skuteczna, jest jeszcze pozorna, czynna i bierna, ciagle
    > myli mi sie ktora jest ta wlasciwa :) czyli mam rozumiec istotna jest
    > czynna?

    wyjdzie skuteczna czyli pozorna, to by wajasnialo, dlaczego trudno o
    dobry miernik mocy - trzeba mierzyc dodatkowo cosfi

  • 14. Data: 2009-10-20 12:48:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 20 October 2009 14:41, R.M. wrote:
    > wyjdzie skuteczna czyli pozorna, to by wajasnialo, dlaczego trudno o
    > dobry miernik mocy - trzeba mierzyc dodatkowo cosfi

    W zasadzie cos? mierzyć nie trzeba. Wystarczy zmierzyć ?, a do cos dojdzie
    się drogą obliczeń. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 15. Data: 2009-10-20 12:49:01
    Od: "P." <u...@W...gazeta.pl>

    R.M. <f...@g...com> napisał(a):

    > wyjdzie moc skuteczna, jest jeszcze pozorna, czynna i bierna, ciagle
    > myli mi sie ktora jest ta wlasciwa :) czyli mam rozumiec istotna jest
    > czynna?

    Wyliczysz co najwyżej moc pozorną, a istotna jest właśnie moc czynna.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-10-20 13:04:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > wyjdzie skuteczna czyli pozorna, to by wajasnialo, dlaczego trudno o
    > dobry miernik mocy - trzeba mierzyc dodatkowo cosfi

    dla przebiegów odkształconych cosfi (a raczej coś, co się zmierzy jako
    cosfi) nie daje informacji o mocy czynnej. Potrzebujesz urządzenia, które
    mierzy i wylicza moc czynną z definicji.

    e.

  • 17. Data: 2009-10-20 14:16:16
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    R.M. pisze:
    > Witam,
    > Poszukuje taniego i dobrego watomierza sieciowego, w stylu podlaczam do
    > gniazdka, potem np TV i na cyfrowym wyswietlaczu pojawia sie moc
    >
    > dokladnosc moze byc ok 1W, nie chce zadnych dodatkowych bajerow tak jak
    > np tu https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=5745
    > to podwyzsza koszt i jest calkowicie zbedne, wystarczy sama moc
    >
    > co mozecie zaproponowac?
    >
    > pozdrawiam,
    > R.M.

    Ja tam mierzyłem stoperem :) Czas obrotu licznika :)
    Wada taka że trzeba wszystko w domu wyłączyć ( oprócz tego co się mierzy
    ) , ale za to jest to to za co się płaci.

    Adam

  • 18. Data: 2009-10-20 15:19:40
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    P. wrote:
    > rezystancyjne, indukcyjne obciążenia czy jakieś odkształcone przebiegi
    > (zasilacze impulsowe, regulatory tyrystorowe itp.)? Jeśli to drugie to

    np voltcraft, jest napisane ze +-1% jesli bedzie wiecej to poprostu
    reklamacja

  • 19. Data: 2009-10-20 15:44:46
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > np voltcraft, jest napisane ze +-1% jesli bedzie wiecej to poprostu
    > reklamacja

    A to masz miernik wzorcowy, żeby sprawdzić? Poza tym, problem nie jest
    czy będzie mniej czy więcej, tylko z jakimi współpracuje urządzeniami...
    może pisać +/- 1%, ale w paśmie do 50Hz, czyli dla nieodkształconej
    sinusoidy... dla sprzętu elektronicznego będzie więcej, ale to ma
    szersze pasmo...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 20. Data: 2009-10-20 17:20:33
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Adam Górski wrote:
    > Ja tam mierzyłem stoperem :) Czas obrotu licznika :)
    > Wada taka że trzeba wszystko w domu wyłączyć ( oprócz tego co się mierzy
    > ) , ale za to jest to to za co się płaci.
    >

    > Adam

    po dluzszym zastanowieniu, chyba wybiore metode ze stoperem - skoro
    mowicie ze tanie liczniki sa niedokladne ... nie ma sensu wydawac kasy
    na badziew

    pomiarow nie bede wykonywac codziennie, tylko kilka razy w roku, wiec
    stoper ma najlepszy stosunek cena/jakosc :)