  • 1. Data: 2010-07-27 20:20:59
    Temat: tani aparat na wakacje i imprezy
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Są do wyboru aparaty:
    Canon A 495
    DSC S2000
    Coolpix l21
    Kodak c182
    Fuji AX 200

    Mogę prosić o komentarz do wstępnej opinii na temat powyższego sprzętu:

    Wybór jest między canonem, sony i fuji, ze wskazaniem:
    1. Jeżeli potrzebne filmy to fuji ( + ogniskowa od 28mm,+filmy 720p, +
    /chyba, bo fuji/ niskie szumy )
    2. Jeżeli bardziej chodzi o zdjęcia, i namiastkę manuala: canon
    3. Łatwe bezstresowe i ładne zdjęcia na "zielonym" programie: sony

    Jak jest z szumami w tych aparatach (jakie będzie maksymalne użyteczne ISO,
    przy założenu, że odszumianie w aparacie nie rozmaże zdjęcia- czy fuji jest
    najlepsze ?)

    Jak działa redukcja czerwonych oczu: czy canon robi to lampką AF ?

    FD jest we wszystkich ?

    Czy słusznie odrzuciłem kodaka i mało się zainteresowałem nikonem ?

  • 2. Data: 2010-07-28 16:28:08
    Temat: Re: tani aparat na wakacje i imprezy
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Są do wyboru aparaty:
    > Canon A 495
    > DSC S2000
    > Coolpix l21
    > Kodak c182
    > Fuji AX 200
    >
    > Mogę prosić o komentarz do wstępnej opinii na temat powyższego sprzętu:

    A wez co Ci sie podoba... na pocztowkach nie bedzie roznicy
    a na cropach 1:1, za przeproszeniem, kupa taka sama. :)

    Na Twoim miejscu skupilbym sie raczej na obiektywach
    (swiatlo i zakres ogniskowych) i ewentualnej funkcjonalnosci
    (prostota obslugi, zakres funkcji podczas nagrywania filmow, takie tam...)

    > Wybór jest między canonem, sony i fuji, ze wskazaniem:
    > 1. Jeżeli potrzebne filmy to fuji ( + ogniskowa od 28mm,
    > +filmy 720p, + /chyba, bo fuji/ niskie szumy )

    "jesli potrzebne"? to nie wiesz? :P
    I nie licz na niskie szumy w Fuji serii A czy J...

    > Jak jest z szumami w tych aparatach (jakie będzie maksymalne
    > użyteczne ISO, przy założenu, że odszumianie w aparacie nie
    > rozmaże zdjęcia- czy fuji jest najlepsze ?)

    Fuji jest lepsze, owszem, ale jesli rozmawiamy o matrycach sCCD
    w drozszych modelach. W kategorii cenowej "za paczke orzeszkow"
    smiem twierdzic, ze wszystko wyglada tak samo.

    > Jak działa redukcja czerwonych oczu: czy canon robi to lampką AF ?

    Nie mam pojecia, ale powiem jedno - czerwone oczy retuszuj w post
    procesie,
    efekty lepsze a problemow z ludzmi zamykajacymi oczy jakby mniej ;)

    > FD jest we wszystkich ?

    FD?

    > Czy słusznie odrzuciłem kodaka i mało się zainteresowałem nikonem ?

    IMVHO - slusznie. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    I nie zakladaj kolejnych watkow. Raczej nie doczekasz sie tu wielu
    odpowiedzi.
    To troszke jakbys wszedl na forum kiperskie i pytal co lepsze: frytki z
    KFC czy McD. ;P