-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Date: Thu, 22 Jun 2017 19:36:34 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 72
Message-ID: <oigv72$bbt$1@node2.news.atman.pl>
References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me> <oieqpm$pbj$1@node1.news.atman.pl>
<e...@m...uni-berlin.de>
NNTP-Posting-Host: 89-70-120-200.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1498152994 11645 89.70.120.200 (22 Jun 2017 17:36:34
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jun 2017 17:36:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <e...@m...uni-berlin.de>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719500
[ ukryj nagłówki ]On 22.06.2017 11:48, Waldemar wrote:
> Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
>> On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
>>> witam
>>> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
>>> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
>>> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
>>> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
>>> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
>>> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
>>> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
>>> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
>>> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
>>> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
>>> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
>>> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
>>> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
>>> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
>>> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
>>> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
>>> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
>>> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
>>> Ktoś coś wie?
>>
>> Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
>> masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
>> 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
>> i zasięg...
>
> W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
> słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
> znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
> nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
> zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
> Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
> bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
> W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
> sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.
No to można mieć "bombę" albo pól tony kwasu. I to i to nie zachęca:)
Chwilowo wolałbym jednak bombę (mniejsza masza, lepsze osiagi),
a jakieś testy zderzeniowym tym autkom robili. Baterie są dość mocno
osłonięte (ale obstawiam, że zgniecenia pomiędzy dwoma tirami nie
wytrzymają).
kiedyś modny był inny kierunek: wodór i ogniwa paliwowe.
Ale wodór się kiepsko przechowuje, elektroliza/ogniwo
ma jadnak mniejszą sprawdnosć niż ładowanie baterii
(jestem prawie pewien:), a nawiązując do względnego
bezpieczeństwa benzyny, to wodór nie tylko się pali,
ale i wybucha po zmieszaniu z powietrzem;] A sam
płomień jest bardzo nieprzyjemny, bo ciężko go zauważyć.
Dobrego rozwiązania nie widzę, może jednak to z Li-ion
jest "wystarczająco dobre".
O, kiedyś próbowano, a obecnie jakeiś prototypy dalje się majstruje,
autek na... koło zamachowe. Ale to też w razie uszkodzenia energię
oddaje gwałtownie ;-)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- 2025-01-03 promile wspierają Ukrainę
- 2025-01-02 74F vs 74HCT
- 2025-01-02 OT Do Trybuna
- 2025-01-02 Prosto z Tuskistanu: Czy Domański (minister finansów) "da" czy nie trzy lata grożą :-) [dotacja dla PiS]
- 2025-01-02 Chińczyki są LEPSZE ;-)
- 2025-01-02 Newag ciąg dalszy