eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatakie tam o samochodach elektrycznychRe: takie tam o samochodach elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Date: Thu, 22 Jun 2017 11:48:11 +0200
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 40
    Message-ID: <e...@m...uni-berlin.de>
    References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me> <oieqpm$pbj$1@node1.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    LXWGBSXpU5MDKWF7tZL6OQnmSWnO6zTev5kChDInppcCg3/guwtYB36+eX
    Cancel-Lock: sha1:SCu9VD+CA/uGzB3ucCUzyJJ6ZT0=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <oieqpm$pbj$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719481
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
    > On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
    >> witam
    >> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
    >> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
    >> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
    >> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
    >> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
    >> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
    >> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
    >> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
    >> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
    >> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
    >> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
    >> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
    >> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
    >> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
    >> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
    >> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
    >> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
    >> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
    >> Ktoś coś wie?
    >
    > Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
    > masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
    > 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
    > i zasięg...

    W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
    słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
    znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
    nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
    zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
    Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
    bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
    W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
    sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.

    Waldek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: