-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Date: Thu, 22 Jun 2017 11:48:11 +0200
Organization: Freie Universitaet Berlin
Lines: 40
Message-ID: <e...@m...uni-berlin.de>
References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me> <oieqpm$pbj$1@node1.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.uni-berlin.de
LXWGBSXpU5MDKWF7tZL6OQnmSWnO6zTev5kChDInppcCg3/guwtYB36+eX
Cancel-Lock: sha1:SCu9VD+CA/uGzB3ucCUzyJJ6ZT0=
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <oieqpm$pbj$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719481
[ ukryj nagłówki ]Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
> On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
>> witam
>> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
>> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
>> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
>> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
>> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
>> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
>> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
>> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
>> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
>> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
>> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
>> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
>> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
>> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
>> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
>> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
>> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
>> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
>> Ktoś coś wie?
>
> Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
> masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
> 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
> i zasięg...
W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.
Waldek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.17 12:35 s...@g...com
- 22.06.17 15:27 RoMan Mandziejewicz
- 22.06.17 17:13 Zenek Kapelinder
- 22.06.17 19:36 bartekltg
- 22.06.17 19:45 bartekltg
- 22.06.17 20:05 el_es
- 22.06.17 22:28 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security