-
Data: 2017-06-22 11:48:11
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
> On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
>> witam
>> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
>> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
>> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
>> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
>> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
>> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
>> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
>> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
>> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
>> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
>> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
>> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
>> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
>> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
>> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
>> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
>> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
>> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
>> Ktoś coś wie?
>
> Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
> masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
> 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
> i zasięg...
W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.
Waldek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.17 12:35 s...@g...com
- 22.06.17 15:27 RoMan Mandziejewicz
- 22.06.17 17:13 Zenek Kapelinder
- 22.06.17 19:36 bartekltg
- 22.06.17 19:45 bartekltg
- 22.06.17 20:05 el_es
- 22.06.17 22:28 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=