eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatakie tam o samochodach elektrycznychRe: takie tam o samochodach elektrycznych
  • Data: 2017-06-22 11:48:11
    Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
    > On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
    >> witam
    >> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
    >> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
    >> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
    >> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
    >> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
    >> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
    >> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
    >> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
    >> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
    >> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
    >> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
    >> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
    >> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
    >> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
    >> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
    >> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
    >> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
    >> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
    >> Ktoś coś wie?
    >
    > Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
    > masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
    > 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
    > i zasięg...

    W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
    słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
    znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
    nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
    zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
    Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
    bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
    W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
    sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.

    Waldek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: