-
Data: 2017-06-22 11:48:11
Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Am 22.06.2017 um 00:08 schrieb bartekltg:
> On 20.06.2017 20:52, ToMasz wrote:
>> witam
>> od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
>> trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
>> patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
>> Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
>> Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
>> tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
>> ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
>> albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
>> Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
>> Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
>> elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
>> kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
>> niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
>> pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
>> 100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
>> przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
>> rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
>> może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
>> Ktoś coś wie?
>
> Więc dla mniejszej pojemnośći (bo problem z głębokim rozładowaniem)
> masz zamiast 600kg, prawie 1700kg. Autko z ciut ponad 2t zrobiło się
> 3tonowe. A wieć nagle 50% wiecej paliwa, mniejsze przyszpieszenia
> i zasięg...
W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
sfajczyło. Na szczęście miałem pod ręką kwaso- i temperaturoodporny zlew.
Waldek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.17 12:35 s...@g...com
- 22.06.17 15:27 RoMan Mandziejewicz
- 22.06.17 17:13 Zenek Kapelinder
- 22.06.17 19:36 bartekltg
- 22.06.17 19:45 bartekltg
- 22.06.17 20:05 el_es
- 22.06.17 22:28 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi