  • 21. Data: 2010-01-26 16:40:35
    Temat: Re: takie cudo czy coś warte ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 14:32:56 +0100, szymo napisał(a):
    > A może coś więcej ni tylko wyuzdane z argumentów słowo ?

    A po co więcej?
    Akumulator to nie człowiek - nie generuje ciepła sam w sobie, więc ubranie
    go choćby w puchówkę nic nie da :)
    Czy według Ciebie jeśli podniesiesz przy -15 stopniach kamień leżący przy
    drodze i ubierzesz go szczelnie w sweterek to po paru godzinach będzie
    cieplejszy? Jeśli nie - to czemu miałoby działać na akumulator? Jeśli tak -
    to pomyśl jeszcze raz ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 22. Data: 2010-01-26 16:49:19
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > cieplejszy? Jeśli nie - to czemu miałoby działać na akumulator? Jeśli tak -

    No i w ogóle, aby efekt był mierzalny, izolacja musiała by mieć parę cm
    grubości, ale to by generowało problem z jego instalacją.
    Intencja jest chyba taka, że gdyby aku miał szansę się nagrzać w trakcie
    jazdy (?) to miał by wolniej oddawać ciepło ciepło-co najmniej wątpliwe.

    ________MAT_______

  • 23. Data: 2010-01-26 18:01:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 14:37:10 +0100, szymo napisał(a):

    > No właśnie i kupić nie kupić ..... hmmm... chyba trzeba się z tym
    > przespać. - to znaczy z pomysłem nie konieczenie z ocieplaczem :))

    Mnie zastanawia czemu jeszcze nikt nie zaczął sprzedawać magnetyzerów na
    akumulatory... Przecież wystarczy dobrze ukierunkować jony wewnątrz i od
    razu auto będzie palić na dotyk i elektrolit będzie wolniej się rozrzedzał
    ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-01-26 18:02:05
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > rozumiesz określenie wyposażenie fabryczne (czyli nie opcjonalne) ?

    ta, majac do wyboru A i B moze ktos skusic sie na to z skarpetka dla biednego
    akumulatora, jesli nie bedzie mial juz innych argumentow.

  • 25. Data: 2010-01-26 21:49:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 16:49:19 +0100, Lagod napisał(a):
> [...]
    > Intencja jest chyba taka, że gdyby aku miał szansę się nagrzać w trakcie
    > jazdy (?) to miał by wolniej oddawać ciepło ciepło-co najmniej wątpliwe.

    No właśnie - niby miałby się nagrzać szybko, a tracić ciepło powoli... Fajny
    materiał, trzeba przyznać :)

    Takie ubranko mogłoby coś dać gdyby akumulator był rozgrzany do czerwoności
    podczas pracy - może wtedy by była szansa, że do rana będzie choć odrobinę
    cieplejszy od takiego który nie był w kubraczku.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 26. Data: 2010-01-27 00:49:45
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Czy ktoś ma ? czy toto coś daje ? Wiem że w nowszych samochodach dają to
    > fabrycznie ale czy to aby w naszej zimie nie jest tylko zbędny gadżet
    > który i tak nic nie da. No bo tak na chłopski rozum jak samochód stoi
    > całą noc przy 20-25 st. mrozu to przewieje nawet w środku budę a co
    > dopiero silnik. Czy ten "ocieplacz" coś w ogóle daje poza tym że
    > właściciel się lepiej czuje ??

    Na moje oko to cos daje, i to więcej niż się wydaje ;)

    Dawno dawno dawno temu "w harcerstwie" jak byłem to sobie zrobiłem
    takie coś na akumulator żelowy taki do UPS'ów 6.5Ah 12V, kilka kilo ważył.

    Wtedy ne było białych ledów tylko żarówki halogenowe, ew ledy czerwone lub
    zielone :) całe matryce. niebieskie kojaże z badań że miały zaraz być.

    w każdym razie miałem takie coś do noszenia i żeby na rozach dłużej działal,
    -i działal - grzał się jak się z niego ciągneło 90W mocy, 40W tez się grzał
    i trzymał w tym sobie temp z 15 stopni wyższą, włączając moc 40W raz na jakiś
    czas a normalnie świecąc 5W czy czymś takim.

    można by coś policzyć tylko trzeba by znać izolacje w: W/1st C/m^2.

    straty przy ładowanu kwasowych to 40% ?

    pozdrawiam.

  • 27. Data: 2010-01-27 08:17:16
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > ta, majac do wyboru A i B moze ktos skusic sie na to z skarpetka dla
    > biednego akumulatora, jesli nie bedzie mial juz innych argumentow.

    rzeczywiście na temat,
    brat

  • 28. Data: 2010-01-27 09:14:38
    Od: "Maciek" <m...@X...pl>

> [...]
    > drodze i ubierzesz go szczelnie w sweterek to po paru godzinach będzie
    > cieplejszy? Jeśli nie - to czemu miałoby działać na akumulator? Jeśli

    Akumulator to nie kamien :) ... wedlug mnie przeznaczenie tego ubranka jest
    inne. Nie chodzi o to aby przetrzymal cieplutki do rana.
    Przy ladowaniu/poborze pradu + bedac w komorze silnika, akumulator nagrzeje
    sie w jakims stopniu, jakim? Pewnie to wie producent skoro czesto stosuje
    tego typu kubraczki. Dla "sportu" sprobuj naladowac akumulatorek, zwykly
    paluszek duzym pradem, nie utrzymasz go w rekach;)
    Idac dalej, jak wiadomo przy niskich temp. akumulator traci swoja sprawnosc
    i z tego co wiem wykladniczo a nie liniowo wiec kilka stopni roznicy moze
    miec b.duzy wplyw na jego sprawnosc. Wydaje sie sensowne, ze zostawiajac
    samochod po jezdzie na mrozie, w kubraczku od razu zimno mu sie nie zrobi.
    Dodatkowo w komorze silnika od razu zimno tez nie bedzie a kubraczek wydluzy
    czas przez ktory akumulator utrzyma wyzsze parametry sprawnosci. Przez jak
    dlugi czas? No i tutaj jest zagwostka. Wiec wedlug mnie to cos daje jezeli
    np. jedziesz, zostawiasz samochod na jakis krotki czas (moze do kilku
    godz.), odpalasz i jedziesz dalej itd. Przy b.dlugich postojach
    "kubraczkowanie" pewnie nic nie daje.

    Maciek

  • 29. Data: 2010-01-27 09:48:48
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Czy według Ciebie jeśli podniesiesz przy -15 stopniach kamień leżący przy
    > drodze i ubierzesz go szczelnie w sweterek to po paru godzinach będzie
    > cieplejszy?

    Cipełoty własnej może nie zmieni ale na pewno będzie bardziej osłonięty
    od wiatru który potrafi temperaturkę ładnie zbić do dołu. A co za tym
    kamień będzie cieplejszy niż otoczenie niesądzisz ?

    > to pomyśl jeszcze raz ;)

    Pomyślałem - twoja kolej.

  • 30. Data: 2010-01-27 13:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał
> [...]
    > 20-25 st. mrozu to przewieje nawet w środku budę a co dopiero
    > silnik. Czy ten "ocieplacz" coś w ogóle daje

    Przez cala noc to moze cos dac, ale postoi jeszcze pare godzin
    dluzej i bedzie jak piszesz.

    W dodatku nie jestem pewny czy akumulatorowi nie szkodzi - prad go
    jednak troche grzeje, czy mu nie bedzie za goraco latem ?

    J.