    Date: Tue, 27 May 2014 08:52:39 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: taka sobie ciekawostka

    W dniu 2014-05-27 01:59, sundayman pisze:

    > No właśnie mam Fatar / studiologic SL-2001 :)
    >
    > W sensie "muzycznym" - bardzo dobra. Podobna była chyba w dużym Korgu
    > T-1 - tak na wyczucie. Chociaż nie wiem, czy w Korgu nie była ciut
    > bardziej "mułowata".
    >
    > Fatar nie powoduje żadnych "dziwnych" odczuć, jak np. kiedyś miałem w
    > Kurzwailu - niby też ważona, ale miała takie specyficzne "odbicie" -
    > dla mnie dziwne.
    >
    > Tak że, klawiatura jest jak dla mnie "neutralna" - nie ma ani żadnego
    > "mulenia", ani odbijania. Naprawdę ok. Osobiście szczerze polecam.
    >
    > Jest to spory klamot, ciężki jak cholera.
> [...]

    Tyle, że Korg T-1 to raczej miał klawiaturę o wiele lżejszą od typowej
    fortepianowej i brak mechanizmu młoteczkowego.
    Mnie zaś zależy na klawiaturze, która posiada reakcję jak najbardziej
    zbliżoną do reakcji typowego mechanizmu młoteczkowego klawiatury
    fortepianu/pianina.
    Nie przeszkadza mi porąbane menu, ani duża masa instrumentu, bo sprzęt
    ma być używany zamiast typowego pianina mechanicznego w domu, którego
    już nie mam nerwów co miesiąc dostrajać, bo kołki popuszczają.
    Musiałbym zainwestować w to pianino, wymieniając wszystkie kołki.
    Niestety jest to mało popularny model pianina z nietypowymi kołkami,
    które trzeba by dorabiać, albo dorobić drewienka pod popularny rozmiar
    kołków. Prawdopodobnie kiedyś to zrobię, ale póki co potrzebuję jakiejś
    sensownej klawiatury z mechanizmem młoteczkowym. Pianina cyfrowe, które
    można znaleźć w sklepach mają klawiatury mniej lub bardziej zbliżone do
    klawiatury młoteczkowej fortepianu, ale jednak do 10 tys. zł nie udało
    mi się znaleźć nic, na czym by się grało identycznie jak na normalnym
    pianinie czy fortepianie. Droższych modeli niestety nikt nie chce
    trzymać w sklepie i nie ma nawet jak sprawdzić.

    Grałeś wcześniej na na fortepianie czy pianinie?
    Jeżeli tak to jak oceniasz reakcję mechaniki klawiatury SL-2001 do
    klawiatury fortepianu/pianina? Czy jest duża różnica? Czy klawisze są
    dużo lżejsze?