  • 1. Data: 2015-02-05 05:08:11
    Temat: tak pracują chińskie dzieci...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=2hDsy_EeDSA

    Tylko - co to jest to czerwone, nakładane po paście ? Klej ?
    To by musiałoby chyba dwustronne PCB - ale czy ten puhuj do reflow
    polutowałby dwustronne ?

  • 2. Data: 2015-02-05 19:53:13
    Temat: Re: tak pracują chińskie dzieci...
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=2hDsy_EeDSA
    >
    > Tylko - co to jest to czerwone, nakładane po paście ? Klej ?

    4 punkty na płytkę, chyba klej na cięższe elementy

    > To by musiałoby chyba dwustronne PCB - ale czy ten puhuj do reflow
    > polutowałby dwustronne ?

    Nie wygląda na dwustronną, może te dziewczęta lutują drugą stronę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2015-02-05 20:15:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > 4 punkty na płytkę, chyba klej na cięższe elementy
    a może nawet tylko 3 - jak się przyjrzałem. No tak czy owak -
    rzeczywiście chyba raczej nie pod smd.

    > Nie wygląda na dwustronną, może te dziewczęta lutują drugą stronę.

    tak mi wygląda, jakby te małe chińskie rączki lutowały to coś po drugiej
    stronie.

    No i proszę bardzo - produkcja idzie pełną parą, bez żadnych tam rohsów,
    ochrony ESD (te biurka..) i w ogóle.
    Można ? Można. Ale tam u nich nie przylezie 5 urzędów z kłopotliwymi
    pytaniami o papiery, prawo pracy, itp.

  • 4. Data: 2015-02-05 20:44:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Można ? Można. Ale tam u nich nie przylezie 5 urzędów z kłopotliwymi
    >pytaniami o papiery, prawo pracy, itp.

    U mówisz, ze zamieniłbyś się z Chińczykiem na robotę?

  • 5. Data: 2015-02-05 21:00:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > U mówisz, ze zamieniłbyś się z Chińczykiem na robotę?

    ja prowadzę własną firmę, więc raczej - na warunki zatrudniania... :)

  • 6. Data: 2015-02-05 21:40:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 05 Feb 2015 21:00:40 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > ja prowadzę własną firmę, więc raczej - na warunki zatrudniania...
    :)

    Ależ nawet nie musisz zatrudniać nikogo tutaj, możesz ich wynająć aby
    tam Ci składali.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-02-05 22:18:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ależ nawet nie musisz zatrudniać nikogo tutaj, możesz ich wynająć aby
    > tam Ci składali.

    no niestety, raczej nie. Nie ten poziom wymogów jakościowych :)
    Tu na miejscu mam na bieżąco kontrolę, i wiem, że w urządzeniu nie czeka
    niespodzianka w postaci źle dociśniętego złącza, która się ujawni w
    temperaturze - 20 st.

  • 8. Data: 2015-02-05 23:13:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 05 Feb 2015 22:18:22 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Tu na miejscu mam na bieżąco kontrolę, i wiem, że w urządzeniu nie
    czeka

    Myślisz ,że oni nie znają się ma kontroli jakości? Gdy się produkuje
    w setkach tysięcy szt., jedna niedociśnięta złączka nie ma większego
    znaczenia.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-02-05 23:28:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Myślisz ,że oni nie znają się ma kontroli jakości? Gdy się produkuje w
    > setkach tysięcy szt., jedna niedociśnięta złączka nie ma większego
    > znaczenia.

    no ale ja nie produkuję z setkach tysięcy, tylko w dziesiątkach...
    Za to jedna złączka czy cokolwiek innego może mieć dramatyczne następstwa...

    A realia są jakie są - ceny muszę mieć polskie, a nie niemieckie -
    inaczej zamiast kupować u mnie, Niemiec kupi u siebie.

  • 10. Data: 2015-02-08 10:40:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=2hDsy_EeDSA

    Ciekawsza od chińskich dzieci jest szybkość tych automatów
    pick&place. Skoro nawet Chińczyk sobie może pozwolić, by mu
    te "drukarki" pierdziały pół godziny nad jedną płytką, to to
    musi być jakaś manufaktura do produkcji małoskalowej.

    > Można ? Można.

    No cóż, będąc liberałem od dawna deklaruję chęć głosowania
    na Komunistyczną Partię Chin, ale niestety jeszcze nie startuje
    ona w moim okręgu wyborczym.

    Pozdrawiam, Piotr