    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: tak na marginesie rewolucji bezlusterkowej
    Date: 16 Sep 2012 11:44:51 GMT

    On 2012-09-16, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > Absolutnie w to nie wierzę. Sprzedali, wymienili - cokolwiek tylko nie
    > zamknęli. Choć i takie przypadki się zdarzają - zamknięcie patentów, ale
    > nie jest to zwyczajne ''pac i nie ma'' tylko działanie inwestycyjne
    > ''przez zaprzeczenie''.

    Zamknęli w sensie rezygnacji z biznesu. Fabryki (chyba razem z ludźmi)
    sprzedali konkurencyjnemu Seagate.

    > Ja już podziękowałem bublom: książka - elektroniczna, notatnik -
    > notesik, gps - garmin (przynajmniej działa dobę na paluszkach i do wody
    > można wrzucić), aparat - mały kompakt itd. Komórka ma to wszystko do
    > użycia awaryjnego i tak właśnie jest to używane.

    No niestety dla mnie internet w komórce jest bardzo ważny i głównie
    dlatego wymieniłem SE K550 (za którym tęsknię :)).

    Zresztą o stronie technicznej ("baby android": Samsung S5570) aż tak
    złej opinii nie mam (nawet o GPS, choć łączy 2 minuty). Złą opinię
    mam o sofcie. Android - system jak system. Trochę archaiczny, ale
    działa. Tyle że mam na tym telefonie ze 20 aplikacji, których nie
    używam, a których nie mogę usunąć. Wliczając w to Samsung Apps, którego
    istnienia chyba nikt nie umie wyjaśnić. Myślałem, że Samsung będzie
    wrzucał jakieś unikatowe aplikacje, że coś będzie taniej (np. jakiś
    fajny Office za $2 zamiast $20). Poza tym nie wiedziałem, że tak duża
    firma może wypuścić soft tak zły jak Samsung Kies :).

    Nie mniej w momencie zakupu byłem skąpym studentem, więc nie
    wybrzydzałem. Jak tylko ustabilizuję sytuację finansową, to pewnie
    albo komórka z W8 albo tablet. No i oczywiście Garmin, ale czekam
    aż stanieją kolorowe :).

    > Nie wiem, co jest wygodnego w lustrzance. Dla mnie wygodny aparat winien
    > być małą kostką z elektrycznym wizjerem skrajnie po lewej, z trzema
    > kółkami na górze: czas, przesłona, czułość. Do tego przełącznik A/M,
    > przycisk AE, pięcioprzycisk do łażenia po menu i to wszystko. Niestety,
    > taki nigdy nie powstanie.

    Nie mówię o ideałach tylko realnych pomysłach.
    Do niedawna mówiłem, że nie odpowiada mi żaden mały bezlusterkowiec.
    Bardzo możliwe, że to się właśnie zmienia. NEX-6 wygląda bardzo fajnie,
    ale wciąż brakuje szkieł (czy w ogóle doczekamy się jakiegoś standardu
    nie ciemniejszego niż f/2.0?). Poza tym ceny są żenująco wysokie. Cały
    biznes pod tytułem "bezlusterkowce" to w dalszym ciągu wielkie trzepanie
    kieszeni klientów. Wizjer do NEX kosztuje $350. $350! Co to niby jest
    - pokrowiec na iPhone'a? :D

    A wymagań chyba nie mam wielkich. Chciałbym NEX-3 z wizjerem (bez
    reszty bajerów z 6) i dwoma naleśnikami f/2.0: ~24mm i ~50mm
    (przeliczenie na pełną klatkę). Chciałbym kupić to wszystko za 3500zł.
    I pewnie kiedyś kupię, ale szybko to się nie stanie :/.

    pozdrawiam,
    PK