    Date: Tue, 05 Feb 2013 16:42:15 +0100
    From: Polak Catholic <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: tak co? celebryckiego...
    <510f6666$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <510fc19c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <510fcc9b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <510ffc7a$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <511000bc$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <51100a8a$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <51100e5f$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <51101fed$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <51102502$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <51102c2e$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <51102e2d$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <5110eafb$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <ker5oh$jij$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2013-02-05 15:42, Marek Dyjor pisze:

    > ale pojmij, że właśnie dlatego że tak musi działać państwo mamy tysiace
    > ludzi którzy realnie niczego nie wypracowali a trzeba im wypłacać
    > emerytury.
    >
    > Wyobraź sobie że przechodzisz na emeryturę i chcesz zamieszkać np w GB,
    > nasze państwo wypłaci ci dokłądnei tyle ile wypracowałęś w RP i to
    > bedzie warte w GB wielkie NIC.
    >
    > U nas nastapiło coś podobnego ludzie mieszkali w komunie ktora byłą
    > biedna i marna i przenieśli sie na zachód do IIIRP, i gdyby im wypłacać
    > emerytury które wypracowali w PRL to by umarli.

    Nie zrozumiałeś.
    Tak naprawdę, to za komuny był wypracowany majątek, sprzedany w dużej
    mierze w pseudokapitaliźmie. Teraz się nie wypracowuje z tej prostej
    przyczyny, że nie ma prawdziwej produkcji w kraju. Żyjesz z tego co
    wypracowali twoi rodzice, dziadkowie + na kredyt. To w dużym skrócie i
    kontrowersyjnie - pewnie się zapienisz, ale przy odrobinie dobrej woli
    zrozumiesz. Jeszcze raz powtarzam, że nie jestem zwolennikiem
    poprzedniego systemu, bliżej mi do poglądów JKM optującego za likwidacją
    koryta, ale obecna dyktatura nie pozwoli. Tak na marginesie - wyrzuć
    telewizor.