  • Data: 2019-05-13 13:22:07
    Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-13 o 12:42, dantes pisze:
    > Waś prawisz tak zawile, że nie pojmuję...

    To poproś, aby Ci wytłumaczyć jak czegoś nie rozumiesz zamiast wciskać
    te swoje fanaberie.

    > Bo z czegoś muszą wynikać te "zasady".

    To, że prawo ustaliło pierwszeństwo dla pojazdów szynowych nie oznacza,
    że to należy przekładać na pieszy kontra samochód.

    Ty masz się dostosować do tego prawa, a nie interpretować.

    > A to wynika właśnie z praw fizyki.

    To Ty tak sobie to tłumaczysz.

    Jeżeli prawodawca miałby na myśli, że pierwszeństwo wynika z praw fizyki
    to napisałby wprost:

    "Pierwszeństwo ma pojazd o większej masie"

    Ale jest napisane inaczej i napisane jest wprost kto ma pierwszeństwo i
    koniec. Zarówno Ty jak i ja domyślamy się, że zapis ten został tak
    sformułowany z powodów masy czy też trudności w hamowaniu pojazdów
    szynowych. Ale to nie jest żadna wykładnia, tym bardziej, że są też
    zapisy w PoRD, które zmieniają ten porządek rzeczy i na ich podstawie to
    tramwaj musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi.

    Wiesz po co jest zapis o "niewchodzeniu bezpośrednio przed jadący pojazd"?

    Po to, żeby można było zdjąć winę z kierowcy, któremu pieszy wszedł pod
    auto z ukrycia czy też wtedy, kiedy wyraźne zachowanie pieszego
    świadczyło o tym, że nie chce skorzystać z przejścia dla pieszych i
    nagle zmienił decyzję np. po przejściu przez przejście nagle zawrócił.
    Czyli, kiedy zachowanie pieszego wprowadziło w błąd kierowcę.