-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1
.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qajvi4$ehl$2@news.mixmin.net>
<5ccd8bd5$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<ydv3rj66vkqh$.1tjzcr1x7p67s$.dlg@40tude.net>
<5ccda6d0$0$19239$426a74cc@news.free.fr>
<5ccdb827$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<5cce0c63$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
<5cce8a41$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<qamtu5$evc$1@news.mixmin.net>
<9...@g...com>
<5cd45f80$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<qb2b8u$bq4$1@news.icm.edu.pl>
<5cd5baed$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
<qb4qnu$7rn$1@news.icm.edu.pl>
<5cd80f21$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<5cd83a53$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<qb9htt$9md$1@news.mixmin.net>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 12 May 2019 19:52:09 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qb9htt$9md$1@news.mixmin.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 56
Message-ID: <5cd85d4a$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 94.254.177.106
X-Trace: 1557683530 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 524 94.254.177.106:54268
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656343
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-12 o 18:33, JaLa pisze:
> Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:5cd83a53$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> Powtarzam po raz kolejny zapis, że "pieszemu zabrania się wchodzenia
>> bezpośrednio przed jadący pojazd" nie ma kompletnie znaczenia jeżeli
>> pieszy wszedł na przejście wyraźnie dając sygnał kierowcy, że ma taki
>> zamiar i był dobrze widocznym.
>
> Jasno i prosto jest napisane, że "pieszemu ZABRANIA SIĘ".
> Nic nie jest napisane, że to nie ma znaczenia w pewnych sytuacjach.
> użytkownik - ty cały czas bredzisz.
>
Ale co z tego, że się zabrania? Nie ma też nigdzie zapisu, który mówi,
że jak pieszy nie dostosuje się do tego zapisu to traci pierwszeństwo na
przejściu dla pieszych.
Kierowcom zabrania się wielu rzeczy:
- np. prowadzić samochód pod wpływem alkoholu, ale nie oznacza to, że
jeżeli pijany kierowca jest uczestnikiem wypadku na skutek nieustąpienia
pierwszeństwa przez innego kierowcę to z automatu uznaje się go winnym
tego wypadku Oczywiście pijany kierowca odpowie za prowadzenie pod
wpływem alkoholu, ale winę za spowodowanie wypadku ponosi ten, który
wymusił pierwszeństwo.
Poczytaj sobie wypowiedź adwokata:
http://sprawy-karne.biz.pl/wypadek-pod-wplywem-alkoh
olu/
- wyprzedzania na skrzyżowaniu, na zakręcie oznakowanymi odpowiednimi
znakami, przy dojeżdżaniu do wzniesienia itd., i tu podobna sprawa,
jeżeli kierowca nie stosuje się do tych zakazów, a w obszarze objętym
takim zakazem jest skrzyżowanie z drogą podporządkowaną to także z
automatu nie staje się winnym w razie wypadku na tym skrzyżowaniu
Pierwszeństwo jest pierwszeństwem i o ile jakieś zapisy wprost nie
zmieniają tego pierwszeństwa to ono ma być respektowane i żadne inne
zapisy, poza tymi, które wprost mówią o zmianie pierwszeństwa nie mogą
tego zmienić.
Tak samo o odpowiedzialności za wypadek na przejściu dla pieszych nie
decyduje złamanie zakazu wchodzenia bezpośrednio przed jadący pojazd.
Aby można było przypisać sprawstwo pieszemu to kierowca musi udowodnić w
sądzie, że w chwili wjeżdżania na przejście nie istniało wymaganie
ustąpienia pierwszeństwa wobec pieszego. Mówiąc najogólniej, że w
chwili, kiedy kierowca przejeżdżając przez przejście nie miał komu
ustępować pierwszeństwa. Czyli pieszy wszedł z ukrycia, zza innego
pojazdu lub wbiegł, gwałtownie zmienił kierunek idąc chodnikiem. Przy
czym i tak jest trudne udowodnienie takiej winy pieszego.
Pierwszeństwo może być zmienione tylko i wyłącznie poprzez kierowanie
ruchem.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.19 19:53 Uzytkownik
- 12.05.19 19:55 cef
- 12.05.19 20:05 Uzytkownik
- 13.05.19 00:05 kk
- 13.05.19 00:53 Zenek Kapelinder
- 13.05.19 03:35 JaLa
- 13.05.19 08:43 Liwiusz
- 13.05.19 08:55 dantes
- 13.05.19 09:05 Liwiusz
- 13.05.19 09:30 dantes
- 13.05.19 00:05 r...@k...pl
- 13.05.19 00:07 r...@k...pl
- 13.05.19 00:09 r...@k...pl
- 13.05.19 09:45 Uzytkownik
- 13.05.19 09:56 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=