  • 1. Data: 2012-01-08 20:07:27
    Temat: szyfrowanie kodu
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    czy istnieją procki które umożliwiają zaszyfrowanie kodu który do nich
    wgrywamy? chodzi o to, żeby nie można było zdeasemblować... dla wyśmiewaczy
    powiem, że firmware RTL8186 jest zaszyfrowane więc pytanie jest jak
    najbardziej na miejscu...

  • 2. Data: 2012-01-08 20:28:24
    Temat: Re: szyfrowanie kodu
    Od: Paweł <z...@n...pl>

> [...]
    > wgrywamy? chodzi o to, żeby nie można było zdeasemblować... dla
    > wyśmiewaczy powiem, że firmware RTL8186 jest zaszyfrowane więc pytanie

    W wielu uP można zrobić własny bootloder, który odszyfruje właściwy
    firmware.

    Paweł

  • 3. Data: 2012-01-08 20:31:23
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > wgrywamy? chodzi o to, żeby nie można było zdeasemblować... dla
    > wyśmiewaczy powiem, że firmware RTL8186 jest zaszyfrowane więc pytanie

    Zaszyfrowany to ty masz zakuty łeb. Firmware jest spakowane ZIPem, nie
    jest szyfrowane. Poczytaj troche o systemach embedded.

  • 4. Data: 2012-01-08 20:52:36
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Zaszyfrowany to ty masz zakuty łeb. Firmware jest spakowane ZIPem, nie
    > jest szyfrowane. Poczytaj troche o systemach embedded.

    proszę: wal się cioto!

  • 5. Data: 2012-01-08 21:32:42
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > W wielu uP można zrobić własny bootloder, który odszyfruje właściwy
    > firmware.

    Tylko, czy potem ktoś nie ściągnie bootloadera, napisze funkcję odwrotną i
    zdeszyfruje program?

    R.

  • 6. Data: 2012-01-08 21:44:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):
    > proszę: wal się cioto!

    Co jeden to kulturalniejszy...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-01-08 22:07:21
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2012-01-08 22:32, Robbo pisze:

    > Tylko, czy potem ktoś nie ściągnie bootloadera, napisze funkcję odwrotną
    > i zdeszyfruje program?
    >
    > R.

    No to dadatkowo blokujesz możliwość odczytu na poziomie procka, w czym
    problem?

    Konop

  • 8. Data: 2012-01-08 22:30:26
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > No to dadatkowo blokujesz możliwość odczytu na poziomie procka, w czym
    > problem?

    Skoro możliwość blokowania odczytu z procka, to po co jeszcze szyfrować kod,
    skoro i tak go nie można odczytać?
    Czegoś chyba nie rozumiem i uprzejmie proszę o wyjaśnienie.

    Używam procków Atmel AVR. One nie mają możliwości blokady odczytu, a jedynie
    a) zapisu bądź b) zapisu i odczytu.
    Procek z blokadą tylko odczytu byłby chyba kiepskim pomysłem, gdyż nadal
    byłaby możliwość zapisu do niego
    jakiegoś programu, który odczytywałby program z pamięci i wysyłał na
    przykład poprzez RS232 na zewnątrz.
    Z kolei blokad zapisu to zawsze utracenie kosztownego procka, gdyby trzeba
    było uaktualnić w nim program.

    R.

  • 9. Data: 2012-01-08 22:45:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.01.2012 23:30, Robbo pisze:
> [...]
    > byłaby możliwość zapisu do niego
    > jakiegoś programu, który odczytywałby program z pamięci i wysyłał na
    Flash działa tak, że żeby zapisać trzeba najpierw wyczyścić. Więc jak
    procek ma blokadę odczytu to znaczy, że możesz go wyczyścić i wgrać nowy
    firmware a nie możesz go odczytać z poziomu programatora.

    > Z kolei blokad zapisu to zawsze utracenie kosztownego procka, gdyby
    > trzeba było uaktualnić w nim program.
    Nawet AVR ma podział na sekcje. Blokujesz zapis/odczyt do bootloadera (i
    w nim umieszczasz klucz) i wyłączasz programowanie z zewnątrz.

    Jak wysyłasz zaszyfrowane update do klienta to bootloader czyści chip, a
    następnie go programuje zdekodowanym wsadem.

    Michoo

  • 10. Data: 2012-01-09 07:31:20
    Od: Paweł <z...@n...pl>

> [...]
    > przykład poprzez RS232 na zewnątrz.
    > Z kolei blokad zapisu to zawsze utracenie kosztownego procka, gdyby

    1. Zaszyfrowany firmware możesz opublikować na publicznej stronie WWW.
    Bez znajomości tajnego klucza nie uda się zobaczyć co on zawiera.
    2. Własny bootloader zacznie programować uP tylko jeśli poprawnie uda mu
    się odszyfrować kod. Czyli do uP można wpisać wyłącznie autoryzowane
    oprogramowanie.
    3. AVR mają możliwość zabezpieczenie pamięci flash przed odczytem.
    Oznacza to, że nie uda się odczytać bootloadrea i poznać klucza jaki on
    używa.

    Paweł