  • 1. Data: 2010-11-11 20:14:48
    Temat: szybkoladujacy sie ups
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    moze ktos ma do polecenia jakis niewielki, 'przenosny' UPS
    ~300W ktory umie sie w miare szybko naladowac?
    nie potrzeba nic wysrubowanego, po prostu szybciej niz fideltroniki , apc
    itd, (~100W-200W przy ladowaniu byloby ok)

    p.s. rozumiem ze to negatywnie wplywa na zywot baterii. to akurat nie jest
    problem.

  • 2. Data: 2010-11-11 21:23:53
    Temat: Re: szybkoladujacy sie ups
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > itd, (~100W-200W przy ladowaniu byloby ok)
    >
    > p.s. rozumiem ze to negatywnie wplywa na zywot baterii. to akurat nie jest

    Jak akumulatory nie są problemem to z akumulatorami srebrowymi. Jak będziesz
    miał żrodlo prądu o odpowiedniej wydajności to z sekundę może dwie naładujesz.
    50 cykli wytrzymują.

  • 3. Data: 2010-11-11 21:33:02
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 21:14:48 +0100, Piotr "Curious" Slawinski napisał(a):

> [...]
    > itd, (~100W-200W przy ladowaniu byloby ok)
    >
    > p.s. rozumiem ze to negatywnie wplywa na zywot baterii. to akurat nie jest

    za bardzo przenośny to ten ups nie jest ale ładuje się 3 minuty
    http://www.ever.com.pl/pl/pliki/pdf/prod_cards/Ever_
    Sinline_Evolution.pdf

  • 4. Data: 2010-11-11 21:53:05
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kogutek wrote:

    > Jak akumulatory nie są problemem to z akumulatorami srebrowymi. Jak
    > będziesz miał żrodlo prądu o odpowiedniej wydajności to z sekundę może
    > dwie naładujesz. 50 cykli wytrzymują.

    chodzi mi o to ze nie jest problemem ladowanie kwasowek ponad specyfikacje.
    generalnie to co widuje z 'popularnych' nie jest w ogole przystosowane do
    ladowania wiekszymi pradami (w srodku zwykle siedzi lm'ka ktora z trudem da
    1A), tak ze sama zmiana akumulatorow nic nie da

    btw. nie szukam jakiejs kosmicznej technologii, po prostu czegos co ma
    porzadne trafo i elektryke do ladowania akku, i wystepuje na polskim rynku
    bez problemow

  • 5. Data: 2010-11-11 22:19:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-11 22:33 Piotrek napisał(a):

    > za bardzo przenośny to ten ups nie jest ale ładuje się 3 minuty
    > http://www.ever.com.pl/pl/pliki/pdf/prod_cards/Ever_
    Sinline_Evolution.pdf

    Gdzie jest normalna strona produktu i cennik? Coś nie mogę znaleźć na
    stronach Ever.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-11-12 10:07:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-11-2010 o 22:53:05 Piotr "Curious" Slawinski
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisał(a):

> [...]
    >
    > btw. nie szukam jakiejs kosmicznej technologii, po prostu czegos co ma
    > porzadne trafo i elektryke do ladowania akku, i wystepuje na polskim
    Ale apc np 600W ma pożądne ładowanie nie LM tylko tranzystory mostka robią
    za prostownik sterowany i dość szybko ładują aku na tyle ile żelówki
    pozwalają
    bo zbyt szybkie ładowanie powoduje gazowanie i może rozsadzić aku.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-11-12 15:20:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napisał(a):
    >
    > za bardzo przenośny to ten ups nie jest ale ładuje się 3 minuty

    Heh, czytam sobie opis superkondensatora (str. 2) i zastanawiam się,
    dlaczego jest tam porównanie powierzchni okładzin kondensatora powietrznego
    o przerwie między okładzinami 1mm z objętością tego superkondensatora,
    którego max napięcie to 2,85V. Czy przerwa w superkond. jest 1mm i stąd to
    porównanie?
    Druga sprawa - co to jest samorelaksacja kondensatora? Bo wygląda na to, że
    podczas odpoczynku trzeba mu zwierać nóżki, aby sam z siebie nie miał miał
    chwili na relaks ;).

    Michał

  • 8. Data: 2010-11-12 19:47:39
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Michał Lankosz wrote:

    > Druga sprawa - co to jest samorelaksacja kondensatora? Bo wygląda na
    > to, że podczas odpoczynku trzeba mu zwierać nóżki, aby sam z siebie
    > nie miał miał chwili na relaks ;).

    W skrócie, jak zewrzesz nóżki naładowanego kondensatora to go
    rozładujesz do zera ale po chwili od rozwarcia jego nóg już nie będzie
    zerowe napięcie tylko część z napięcia do jakiego był naładowany.
    Możliwe że superkondensatory mają super samorelaksację i się
    ładują do większego napięcia niż były naładowane :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2010-11-12 21:03:13
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał:

    > za bardzo przenośny to ten ups nie jest ale ładuje się 3 minuty
    > http://www.ever.com.pl/pl/pliki/pdf/prod_cards/Ever_
    Sinline_Evolution.pdf

    Daj sobie siana z propagowaniem bzdur. Zapomnieli jeszcze napisać, że to
    jest perpetum mobile i "Nie dla idiotów". Czego się nie robi aby naciągnąć
    naiwniaków.

    Remek

  • 10. Data: 2010-11-12 21:04:56
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2010 23:19:33 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

    Sinline_Evolution.pdf

    > Gdzie jest normalna strona produktu i cennik? Coś nie mogę znaleźć na
    > stronach Ever.

    O rany była, ale Ever usunął. Jeszcze pare miesięcy temu oglądałem opis
    produktu i widzę że teraz same nieaktywne linki w googlach mi wyskakują,
    można za to wejść na kopię strony, ale na cennik juz nie. Niestety nie wiem
    czy sie wycofali z tego czy coś innego sie stało.