-
Data: 2012-12-21 17:31:57
Temat: Re: szybkie pytanie o dojazd, Warszawa
Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-12-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Fri, 21 Dec 2012 02:35:27 +0100 (CET), WildS napisał(a):
>> Spokojnie, zamiast Dźwigowej udało mi się zaliczyć 30t na wiadukcie w
>> Pruszkowie co z autostrady 718 do 719 prowadzi ;)
>> Swoją drogą co to w ogole jest za ograniczenie 30t? Jakiś relikt
>> przeszłości chyba. Często można spotkać w różnych dziwnych miejscach bez
>> możliwości objazdu żadnego czy nawet zawrócenia, postawione przed samym
>> obiektem. Zupełnie jak wiadukty 3.8 i 3.9 wczesniej nie sygnalizowane.
> A nie jest to jakos tak ze na tych drogach ciezsze pojazdy i tak nie
> powinny jechac ?
> 8t na os to jest chyba ogolne maksimum ?
Nacisk na oś to osobna sprawa. Drogi wojewodzkie trzycyfrowe są domyślnie 8t ale z
obwódką mają 10t. DK praktycznie domyślnie mają 10t ale "główniejsze" mają
11,5t (wykaz jest w rozporządzeniach ministra infrastruktury).
Możesz mieć załadowany tak towar, że masz DMC 40t i nie przekroczone 10t
a na upartego i 8t na osiach. Najwrażliwsza jest ciągnąca bo te 3 osie
naczepy są w normalnych warunkach nie do przeciążenia. Jesli odpowiednio
rozmiescisz wage (z przodu lekko) to nie przekroczy dopuszczalnych
nacisków. Wszystko zależy od rodzaju towaru i rozgarniecia ładującego i
ew. kierowcy.
A tonażówki w PL są dziwne co najmniej. Np. są jakieś podłe drogi 3
cyfrowe z ograniczeniem do 15t gdzie 2 tiry jak maja sie minac to jeden
musi praktycznie stanąć. A niektore składy z lżejszymi koniami i
naczepami (jak mój) na pusto z niepełnymi zbiornikami ważą np. 14,7t ;)
Zamiast tonażówek powinni wzorem anglii wprowadzic drogi z ograniczeniem
na szerokość 6"6' i już. Np. na niemcy specjalnie są robione lekkie
tandemy z DMC 11,999t a ładowności objętościowo jak normalne po to, żeby
nie płaciły Mauta od 12t. A co za roznica dla bezpieczenstwa czy jedzie
waską, polską, dziurawą drogą zestaw co waży 12t czy 17t jak tak czy tak
się ledwo mieści i pobocza łapie.
Natomiast oryginanie zastrzezenie mialem do tych dziwnych 30t z
nienacka. Czemu akurat 30? To tak ni przypiął ni przyłatał. Konkretne
zakazy dla ciezarowych to są typu 10t całkowitej na jakichś wąskich
drogach lokalnych, 12,16,18t dmc, skad 30? W czechach są znaki z
dopiskami np. "1 vozidlo max 44t". A u nas 30t i już.
się rozpisałem świątecznie ;)
--
WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=