  • Data: 2012-12-21 17:31:57
    Temat: Re: szybkie pytanie o dojazd, Warszawa
    Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie jest to jakos tak ze na tych drogach ciezsze pojazdy i tak nie
    > powinny jechac ?
    > 8t na os to jest chyba ogolne maksimum ?

    Nacisk na oś to osobna sprawa. Drogi wojewodzkie trzycyfrowe są domyślnie 8t ale z
    obwódką mają 10t. DK praktycznie domyślnie mają 10t ale "główniejsze" mają
    11,5t (wykaz jest w rozporządzeniach ministra infrastruktury).

    Możesz mieć załadowany tak towar, że masz DMC 40t i nie przekroczone 10t
    a na upartego i 8t na osiach. Najwrażliwsza jest ciągnąca bo te 3 osie
    naczepy są w normalnych warunkach nie do przeciążenia. Jesli odpowiednio
    rozmiescisz wage (z przodu lekko) to nie przekroczy dopuszczalnych
    nacisków. Wszystko zależy od rodzaju towaru i rozgarniecia ładującego i
    ew. kierowcy.

    A tonażówki w PL są dziwne co najmniej. Np. są jakieś podłe drogi 3
    cyfrowe z ograniczeniem do 15t gdzie 2 tiry jak maja sie minac to jeden
    musi praktycznie stanąć. A niektore składy z lżejszymi koniami i
    naczepami (jak mój) na pusto z niepełnymi zbiornikami ważą np. 14,7t ;)

    Zamiast tonażówek powinni wzorem anglii wprowadzic drogi z ograniczeniem
    na szerokość 6"6' i już. Np. na niemcy specjalnie są robione lekkie
    tandemy z DMC 11,999t a ładowności objętościowo jak normalne po to, żeby
    nie płaciły Mauta od 12t. A co za roznica dla bezpieczenstwa czy jedzie
    waską, polską, dziurawą drogą zestaw co waży 12t czy 17t jak tak czy tak
    się ledwo mieści i pobocza łapie.

    Natomiast oryginanie zastrzezenie mialem do tych dziwnych 30t z
    nienacka. Czemu akurat 30? To tak ni przypiął ni przyłatał. Konkretne
    zakazy dla ciezarowych to są typu 10t całkowitej na jakichś wąskich
    drogach lokalnych, 12,16,18t dmc, skad 30? W czechach są znaki z
    dopiskami np. "1 vozidlo max 44t". A u nas 30t i już.

    się rozpisałem świątecznie ;)

    --
    WildS