-
Data: 2012-12-21 17:31:57
Temat: Re: szybkie pytanie o dojazd, Warszawa
Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-12-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Fri, 21 Dec 2012 02:35:27 +0100 (CET), WildS napisał(a):
>> Spokojnie, zamiast Dźwigowej udało mi się zaliczyć 30t na wiadukcie w
>> Pruszkowie co z autostrady 718 do 719 prowadzi ;)
>> Swoją drogą co to w ogole jest za ograniczenie 30t? Jakiś relikt
>> przeszłości chyba. Często można spotkać w różnych dziwnych miejscach bez
>> możliwości objazdu żadnego czy nawet zawrócenia, postawione przed samym
>> obiektem. Zupełnie jak wiadukty 3.8 i 3.9 wczesniej nie sygnalizowane.
> A nie jest to jakos tak ze na tych drogach ciezsze pojazdy i tak nie
> powinny jechac ?
> 8t na os to jest chyba ogolne maksimum ?
Nacisk na oś to osobna sprawa. Drogi wojewodzkie trzycyfrowe są domyślnie 8t ale z
obwódką mają 10t. DK praktycznie domyślnie mają 10t ale "główniejsze" mają
11,5t (wykaz jest w rozporządzeniach ministra infrastruktury).
Możesz mieć załadowany tak towar, że masz DMC 40t i nie przekroczone 10t
a na upartego i 8t na osiach. Najwrażliwsza jest ciągnąca bo te 3 osie
naczepy są w normalnych warunkach nie do przeciążenia. Jesli odpowiednio
rozmiescisz wage (z przodu lekko) to nie przekroczy dopuszczalnych
nacisków. Wszystko zależy od rodzaju towaru i rozgarniecia ładującego i
ew. kierowcy.
A tonażówki w PL są dziwne co najmniej. Np. są jakieś podłe drogi 3
cyfrowe z ograniczeniem do 15t gdzie 2 tiry jak maja sie minac to jeden
musi praktycznie stanąć. A niektore składy z lżejszymi koniami i
naczepami (jak mój) na pusto z niepełnymi zbiornikami ważą np. 14,7t ;)
Zamiast tonażówek powinni wzorem anglii wprowadzic drogi z ograniczeniem
na szerokość 6"6' i już. Np. na niemcy specjalnie są robione lekkie
tandemy z DMC 11,999t a ładowności objętościowo jak normalne po to, żeby
nie płaciły Mauta od 12t. A co za roznica dla bezpieczenstwa czy jedzie
waską, polską, dziurawą drogą zestaw co waży 12t czy 17t jak tak czy tak
się ledwo mieści i pobocza łapie.
Natomiast oryginanie zastrzezenie mialem do tych dziwnych 30t z
nienacka. Czemu akurat 30? To tak ni przypiął ni przyłatał. Konkretne
zakazy dla ciezarowych to są typu 10t całkowitej na jakichś wąskich
drogach lokalnych, 12,16,18t dmc, skad 30? W czechach są znaki z
dopiskami np. "1 vozidlo max 44t". A u nas 30t i już.
się rozpisałem świątecznie ;)
--
WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem