-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szybkie pytanie o dojazd, Warszawa
Date: Fri, 21 Dec 2012 17:31:57 +0100 (CET)
Organization: Falcon
Lines: 47
Message-ID: <s...@m...org>
References: <s...@m...org>
<50d24928$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@m...org>
<c...@4...com>
<s...@m...org>
<182a6s6v00v72.fum1bk0ewce4$.dlg@40tude.net>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1356107517 18967 91.193.12.130 (21 Dec 2012 16:31:57
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Dec 2012 16:31:57 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476991
[ ukryj nagłówki ]On 2012-12-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Fri, 21 Dec 2012 02:35:27 +0100 (CET), WildS napisał(a):
>> Spokojnie, zamiast Dźwigowej udało mi się zaliczyć 30t na wiadukcie w
>> Pruszkowie co z autostrady 718 do 719 prowadzi ;)
>> Swoją drogą co to w ogole jest za ograniczenie 30t? Jakiś relikt
>> przeszłości chyba. Często można spotkać w różnych dziwnych miejscach bez
>> możliwości objazdu żadnego czy nawet zawrócenia, postawione przed samym
>> obiektem. Zupełnie jak wiadukty 3.8 i 3.9 wczesniej nie sygnalizowane.
> A nie jest to jakos tak ze na tych drogach ciezsze pojazdy i tak nie
> powinny jechac ?
> 8t na os to jest chyba ogolne maksimum ?
Nacisk na oś to osobna sprawa. Drogi wojewodzkie trzycyfrowe są domyślnie 8t ale z
obwódką mają 10t. DK praktycznie domyślnie mają 10t ale "główniejsze" mają
11,5t (wykaz jest w rozporządzeniach ministra infrastruktury).
Możesz mieć załadowany tak towar, że masz DMC 40t i nie przekroczone 10t
a na upartego i 8t na osiach. Najwrażliwsza jest ciągnąca bo te 3 osie
naczepy są w normalnych warunkach nie do przeciążenia. Jesli odpowiednio
rozmiescisz wage (z przodu lekko) to nie przekroczy dopuszczalnych
nacisków. Wszystko zależy od rodzaju towaru i rozgarniecia ładującego i
ew. kierowcy.
A tonażówki w PL są dziwne co najmniej. Np. są jakieś podłe drogi 3
cyfrowe z ograniczeniem do 15t gdzie 2 tiry jak maja sie minac to jeden
musi praktycznie stanąć. A niektore składy z lżejszymi koniami i
naczepami (jak mój) na pusto z niepełnymi zbiornikami ważą np. 14,7t ;)
Zamiast tonażówek powinni wzorem anglii wprowadzic drogi z ograniczeniem
na szerokość 6"6' i już. Np. na niemcy specjalnie są robione lekkie
tandemy z DMC 11,999t a ładowności objętościowo jak normalne po to, żeby
nie płaciły Mauta od 12t. A co za roznica dla bezpieczenstwa czy jedzie
waską, polską, dziurawą drogą zestaw co waży 12t czy 17t jak tak czy tak
się ledwo mieści i pobocza łapie.
Natomiast oryginanie zastrzezenie mialem do tych dziwnych 30t z
nienacka. Czemu akurat 30? To tak ni przypiął ni przyłatał. Konkretne
zakazy dla ciezarowych to są typu 10t całkowitej na jakichś wąskich
drogach lokalnych, 12,16,18t dmc, skad 30? W czechach są znaki z
dopiskami np. "1 vozidlo max 44t". A u nas 30t i już.
się rozpisałem świątecznie ;)
--
WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera