  • Data: 2009-05-03 23:51:46
    Temat: Re: szybkie pytanie: jakie wynagrodzenie dla forografa?
    Od: luxcamera <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jezier wrote:
    > hej
    >
    > zostalem poproszony o zrobienie zdjec podczas imprezy jakiejs firmy.
    > 8 osob jezdzi na quadach i sie bawi, ja mam tam robic zdjecia.
    > jeden dzien. chca fotki tylko w wersji elektronicznej.
    > sam tez dostane quada i mam ich zabawe uwiecznic ;>
    >
    > ile sobie za takie cos zyczyc, pomijam koszty paliwa i ewentualnego
    > noclegu, bo to mi na bank zwroca, chodzi ile wziac za cos takiego na reke?
    >
    > doswiadczenie mam w takiej fotografii, bo zajmuje sie glownie reporterka
    > sportowa, ale nie robilem jeszcze zlecen za kase, stad moje pytanie.

> [...]

    No cóż - szybko to to nie było z mojej strony - majówka ma się rozumieć
    i jeszcze leczę odciski od spustu migawki ;-)

    Zupełnie poważnie - policz sobie 50 do 100 zł za godzinę brutto - w
    wielu branżach "okołoobrazkowych" przyjmuje się taki koszt pracy (1
    pracownik za 1 godzinę pracy 50 do 100 zł brutto).
    Jeśli będziesz cokolwiek robił z tymi fotkami po wyjęciu karty z aparatu
    (obróbka na kompie, nagranie na płytk, itp.), to oszacuj czas dodatkowej
    pracy poza reportażem i potraktuj tą samą stawką.

    Trzeba cenić swój czas - szacunek do własnej pracy, to szacunek wobec
    samego siebie!!!

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.