  • 1. Data: 2015-03-29 20:15:19
    Temat: szukam odpornego kompaktu
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    Czy ktoś może miał doświadczenie z jakimś mocno odpornym aparatem ?

    Poszukuje modelu z dobrze działającym odbiornikiem GPSu. Te 2
    funkcjonalności są kluczowe (odporność na upadek/kurz/złę traktowanie)
    oraz dobrze działający odbiornik GPS.

  • 2. Data: 2015-03-30 08:26:07
    Temat: Re: szukam odpornego kompaktu
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2015-03-29 o 20:15, Mruk pisze:
> [...]
    >
    > Poszukuje modelu z dobrze działającym odbiornikiem GPSu. Te 2
    > funkcjonalności są kluczowe (odporność na upadek/kurz/złę traktowanie)

    Olympus Tough (mam wersję 820 bez gps, ale wersja 830 już go chyba ma).
    Odporny bardzo - zarówno fotki w nurkowaniu jak i spadanie na podłogę :-)

    Nie polecam za to odpornych fuji - miał mój brat i po upadku z metra
    odporny miał mało odpornego pajączka na obudowie.

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 3. Data: 2015-03-31 09:46:20
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Mruk <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Poszukuje modelu z dobrze działającym odbiornikiem GPSu. Te 2
    >funkcjonalności są kluczowe (odporność na upadek/kurz/złę traktowanie)

    Popatrz Olympus TG-3.

  • 4. Data: 2015-03-31 12:21:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2015, Mruk wrote:

    > Czy ktoś może miał doświadczenie z jakimś mocno odpornym aparatem ?

    Dawno. Minolta z serii X.
    Z p. widzenia foto poniżej średnio na jeża, za to z p. widzenia
    odporności dość "niezniczalna".
    Powód - obudowa z metalu, dość grubego, nie puszki po piwie.
    Spadła mi kiedyś na kafelki (z ręki wyciągniętej przed siebie),
    zaliczyła przewrotkę na rowerze.

    > Poszukuje modelu z dobrze działającym odbiornikiem GPSu.

    Nie mam zdania.
    Komentuję pozostałe wymagania :)

    > Te 2 funkcjonalności
    > są kluczowe (odporność na upadek/kurz/złę traktowanie)

    To nie są "dwie" funkcjonalości. Co najmniej trzy.
    Co do kurzu, problemem może być wysuwający się obiektyw - jeśli
    występuje, będzie zasysał kurz.
    Nie ma *nic* wspólnego z odpornością na upadek!
    Być może z tego p. widzenia warunek będą spełniać modele "podwodne":
    wody zasysać nie może, więc ruchome części muszą być z założenia
    schowane pod nieruchomymi elementami.
    Co do odporności, jak wyżej - IMO metalowa obudowa. Gruba, co
    przełoży się na wagę.
    Nie wiem czy i jakie modele spełniają Twoje warunki, ale jeśli
    aparat ma deklarowaną odporność na upadek, to szukałbym czy w okolicy
    deklacji nie ma gwiazdki ;)
    (* - że pod warunkiem upadku ma miękkie. Albo do wody, to i 5m wytrzyma)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-04-01 01:05:25
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 31 marca 2015 12:36:12 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Powód - obudowa z metalu, dość grubego, nie puszki po piwie.
    > Spadła mi kiedyś na kafelki (z ręki wyciągniętej przed siebie),

    Piszesz o analogowych X-300, X-700 ??

> [...]
    > Nie ma *nic* wspólnego z odpornością na upadek!
    > Być może z tego p. widzenia warunek będą spełniać modele "podwodne":

    Z pewnością, choć nie wszystkie .
    Olimpusy i Nikony trzymają się nieźle. Canony i Fuji tak sobie.

> [...]
    > deklacji nie ma gwiazdki ;)
    > (* - że pod warunkiem upadku ma miękkie. Albo do wody, to i 5m wytrzyma)

    Te porządne gwiazdek nie mają- robiłem pokazuchę pt puszczanie Olka z półtora metra
    na płytki i działa nadal, choć ma ze trzy lata.
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2015-04-01 08:27:08
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    ntami.
    > Co do odporności, jak wyżej - IMO metalowa obudowa. Gruba, co
    >przełoży się na wagę.

    Ano.
    Mialem Olka TG-2 i sluzyl dzielnie - w sypiacym niemilosiernie piasku na pustyni,
    blocie, deszczu,
    podczas wstrzasow, a nawet w nurkowaniu. Niestety ale w pewnym momencie zaczalem
    przeholowywac
    i zabierac go na 20+ metrow pod wode, w koncu po paru takich numerach do srodka
    dostalo sie troche
    wody.

    Teraz mam TG-3 - wyglada na jeszcze solidniejszy, jak sie wezmie go do reki to czuc,
    ze ma moc
    przetrwania :) A przy tym nie jest to w zadnej mierze kloc i ma wiekosc normalnego
    kompakta.
    Ma swoje wady ale jaki aparat ich nie ma?

  • 7. Data: 2015-04-01 08:32:09
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    d...@v...pl napisał(a):

    >Z pewnością, choć nie wszystkie .
    >Olimpusy i Nikony trzymają się nieźle. Canony i Fuji tak sobie.

    TG-2 i TG-3 w specyfikacji maja odpornosc na upadek na twarde podloze do 2m.
    Z poltora mi spadl raz i rzeczywiscie nawet sladu nie bylo.

  • 8. Data: 2015-04-01 16:10:54
    Od: borsuk <b...@a...pl>

> [...]
    >
    > Poszukuje modelu z dobrze działającym odbiornikiem GPSu. Te 2
    > funkcjonalności są kluczowe (odporność na upadek/kurz/złę traktowanie)

    Doświadczenie mam takie, że panasonic FT5 przeleżał u mnie rok w szafie,
    a teraz chcę go sprzedać: http://allegro.pl/show_item.php?item=5223895544
    GPS tutaj chwalą:
    http://www.optyczne.pl/25.4-Test-Test_aparat%C3%B3w_
    podwodnych_2013_-_cz%C4%99%C5%9B%C4%87_I_Panasonic_L
    umix_FT5.html

    pozdrawiam
    borsuk

  • 9. Data: 2015-04-04 22:36:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Mar 2015, d...@v...pl wrote:

    > Piszesz o analogowych X-300, X-700 ??

    Nie, była taka seria "X" (bez numerka), z litekami, Xg (tę miałem),
    Xt i jeszcze parę.
    Matryca tragiczna (ksywa "szumofon") 1/2,7", obiektyw z pryzmatami
    (wzdłuż boku aparatu) co pozwala zrobić "płaski aparat z zoomem".

    http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimagex/

    > Z pewnością, choć nie wszystkie .
    > Olimpusy i Nikony trzymają się nieźle. Canony i Fuji tak sobie.

    Nie wykluczam :), założenie brałem z faktu że nie mogą mieć "pompki",
    zasysającej również kurz.

    > Te porządne gwiazdek nie mają- robiłem pokazuchę pt puszczanie Olka z półtora metra
    na płytki i działa nadal, choć ma ze trzy lata.

    No to jest wiarygodniejsze niż obietnice producenta :)

    pzdr, Gotfryd