    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sun, 03 Jan 2010 19:40:47 +0100
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
    <hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
    <hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hhnsd7$gdu$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0aa$1n0$1@inews.gazeta.pl> <hho1mi$6q1$1@inews.gazeta.pl>
    <hhocdg$jif$1@inews.gazeta.pl> <hhpntp$9nc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhqjbu$d31$1@inews.gazeta.pl>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > No i co z tego? ;)

    Poproś kogoś aby Ci wytłumaczył :->

    > Jecha?em kiedy? z koleg? do Niemiec. Toyot? Coroll? 1.4 D4D. Praktycznie non
    > stop peda? w pod?odze. Predko?ci rzedu w?a?nie 180 km/h. On na codzien
    > w?a?nie w ten sposób tym samochodem je 1/4 dzi - to s?u?bowe, wiec nie ma
    > lito?ci. Spalanie ?rednie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie chce
    > spaliae wiecej.

    Ok, pójdzmy za Twoją teorią. Zatem 1.0 benzynowe vs 1.4 diesel (znacznie
    mocniejszy i o wiele dynamiczniejszy silnik)
    powinien palić znacząco więcej - w końcu liczy się jedynie pojemność i
    masa tak ? A z dyskusji wynika, że swobodnie żonglujesz typami silników,
    zatem benzyna-diesel nie powinno mieć znaczenia, tak ?

    http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,71357,2725749.ht
    ml

    Toyota Yaris 1.0 VVT-i 1.4 D-4D
    masa własna: 865 kg 930 kg
    zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 6,8/4,9/5,6 l/100 km
    5,1/3,7/4,2 l/100 km

    > Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.

    Wyprzedzanie przecież nigdy nie występuje w czasie jazdy, tak ? Coś
    jeszcze innego o czym powinniśmy wiedzieć ?

    > Nie zdziwie sie. Nie raz bowiem jecha?em s?abszym autem jako "prowadz?cy"
    > peleton i na stacji okazywa?o sie, ?e auta o wiekszej pojemno?ci zawsze
    > zu?ywa?y wiecej paliwa, ni? moje ;)

    To pozwól teraz komuś innemu prowadzić peleton, komuś z większym i
    mocniejszym silnikiem.

    Albo ustalmy trasę, maksymalny czas dotarcia na miejsce a później
    zmierzmy spalanie. Co Ty na to ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik