-
101. Data: 2010-01-04 21:09:58
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 3 Jan 2010 22:04:27 +0100, cztery napisał(a):
> Kolejny bajkopisarz...
> Zeby na polskich drogach miec srednia 85 km/h to trzeba wiekszosc trasy
> zapierdzielac ile fabryka dala.
Albo też - umieć jeździć.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
102. Data: 2010-01-04 23:44:25
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "cztery" <r...@d...trzy>
>> Spalanie w moim 2.0TDI w pierwszym przypadku to okolo 6l/100km w
>> drugim o litr wiecej.
>
> a jak tam pompa oleju?
???
A co to jest i do czego ? Mam samochod na gwarancji, jeszcze przez prawie
dwa lata. A jak skonczy sie gwarancja i leasing to kupie inny.
-
103. Data: 2010-01-04 23:47:10
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "cztery" <r...@d...trzy>
>> Oczywiscie. Wtedy jechales noca :-) a tak wlasciwie to pomiedzy 2 a 3 nad
>> ranem.
>> Tylko co to ma wspolnego z sensem tej rozmowy.
>
> To, że 170 konne 2.5 litra może przy spokojnej jeździe
> obszatkować niecałe 9 litrów. Tylko tyle i aż tyle.
Pewno moze. Sugeruje, ze gdybys znalazl gdzies dlugi odcinek w dol, to pewno
i w 5 bys sie zamknal. Ale to nie sa typowe warunki podrozy.
Gdy pisze o tym, ze corolla 1.4 vvti regularnie palilem w miescie 9-10
l/100km to nie opisuja wyjatkowych sytuacji gdy przy - 20 spalilem 11.5 ani
tej gdy wracajac z pracy o godzinie 23:30 nie zatrzymywalem sie na zadnych
swiatlach i spalilem litrow 7.
Bo to sa WYJATKOWE sytuacje. Podobnie bez sensu jest pisanie o spokojnej
jezdzie ze srednia 85 km/h na polskich drogach, palac przy tym w 2.5
litrowej benzynie 9 l/100 km.
-
104. Data: 2010-01-05 10:16:36
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "peter" <a...@F...pl>
> A który to wątek?
"Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu"
watek o minimalnym cisnieniu w abs kiedy to on nie dziala i kola mozna
zablokowac :))))
-
105. Data: 2010-01-05 10:25:54
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Uwazasz, ze ktos tutaj bajeczki wymysla?
np ty
> Wskaz palcem, albo znikaj niedouczony gnojku.
>
liz jaja
-
106. Data: 2010-01-05 12:28:19
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Karolek <d...@o...pl>
peter pisze:
>> Uwazasz, ze ktos tutaj bajeczki wymysla?
>
> np ty
>
W ktorym miejscu lajzo.
>> Wskaz palcem, albo znikaj niedouczony gnojku.
>>
>
> liz jaja
Taki mocny jestes pedalku?
Wiec zapraszam, zobaczymy co kto komu wylize, szmaciarzu.
--
Karolek
-
107. Data: 2010-01-05 17:05:01
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
cztery wydusił z siebie te słowy:
>>> Spalanie w moim 2.0TDI w pierwszym przypadku to okolo 6l/100km w
>>> drugim o litr wiecej.
>>
>> a jak tam pompa oleju?
>
> ???
> A co to jest i do czego ? Mam samochod na gwarancji, jeszcze przez
> prawie dwa lata. A jak skonczy sie gwarancja i leasing to kupie inny.
żebyś zdązył ;-)
ps. oczywiście pisze troche z przekąsem, a Tobie zupełnie po ludzku życze,
zeby problem nie dotknął Ciebie
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
-
108. Data: 2010-01-05 17:17:39
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "kamil" <k...@s...com>
"cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b426fee$1@news.home.net.pl...
>>> Oczywiscie. Wtedy jechales noca :-) a tak wlasciwie to pomiedzy 2 a 3
>>> nad
>>> ranem.
>>> Tylko co to ma wspolnego z sensem tej rozmowy.
>>
>> To, że 170 konne 2.5 litra może przy spokojnej jeździe
>> obszatkować niecałe 9 litrów. Tylko tyle i aż tyle.
>
> Pewno moze. Sugeruje, ze gdybys znalazl gdzies dlugi odcinek w dol, to
> pewno i w 5 bys sie zamknal. Ale to nie sa typowe warunki podrozy.
> Gdy pisze o tym, ze corolla 1.4 vvti regularnie palilem w miescie 9-10
> l/100km to nie opisuja wyjatkowych sytuacji gdy przy - 20 spalilem 11.5
> ani tej gdy wracajac z pracy o godzinie 23:30 nie zatrzymywalem sie na
> zadnych swiatlach i spalilem litrow 7.
> Bo to sa WYJATKOWE sytuacje. Podobnie bez sensu jest pisanie o spokojnej
> jezdzie ze srednia 85 km/h na polskich drogach, palac przy tym w 2.5
> litrowej benzynie 9 l/100 km.
Nie wiem w czym problem, jezdzilem 2.5 litrowa benzyna V6 200KM i podczas
normalnej jazdy poza miastem palila mi w okolicy 9-9.5l. Normalnej, czyli
czasem trzeba cos wyprzedzic, czasem zwolnic bo ciagnik jedzie.
Pozdrawiam
Kamil
-
109. Data: 2010-01-05 19:49:45
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
news:hhtb26$lr3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Jurand wrote:
>> U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa3 w wiadomo?ci
>> news:hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>>> Jurand wrote:
>>
>>>>> Proponuje najpierw spróbowaa :-) Bo nawet skodzin? 1.6 (100km) trzeba
>>>>> dusia peda3 gazu do oporu aby jecha3a 180
>>>>> a ponadto ze wzgledu na stopniowanie skrzyni jedziesz s3uchaj?c tej
>>>>> wyj?cej wiertarki (5000-6000rpm?)
>>>> No i co z tego? ;)
>>> Popro? kogo? aby Ci wyt3umaczy3 :->
>
> Wysokość obrotów wpływa na spalanie. Jeśli nie domyśliłeś się co miałem na
> myśli.
To teraz wytłumacz kolegom, dlaczego wysokośc obrotów wpływa na spalanie?
Jurand.
-
110. Data: 2010-01-05 20:52:44
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhtd73$r43$1@news.mm.pl...
>>> Moze wiesz?
>>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
>>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
>>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
>>
>> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
>> ale mi się po prostu nie chce ;)
>
> Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
> zmienil zdanie.
>
>> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
>> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
>> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie
>> różnice pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają
>> się - bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór
>> powietrza, a mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
>> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
>> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
>> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
>> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory
>> powietrza odgrywają drugorzędną rolę.
>>
>
> Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
> Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
> pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
- jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
biegu,
- jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
poszczególnych biegach
Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.
>>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
>>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
>>
>> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>>
>
> Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
> pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.
> A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
> paliwa.
> Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
W jeździe miejskiej? Ogromny.
>>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>>>> przeniesienia napędu.
>>> Ile wieksze?
>>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
>>
>> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty
>> mają tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których
>> na układ przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
>
> 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
> przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
> zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
> Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
> pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.
>>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>>> jazdy.
>>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
>>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
>>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>>
>> Podaj jakie auta.
>>
>
> 730d i 525tds
To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td
Jurand.