eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Tue, 5 Jan 2010 20:52:44 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 100
    Message-ID: <hi058f$d65$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
    <hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
    <hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
    <hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
    <hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
    <hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
    <hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl> <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
    <hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl> <hhtd73$r43$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1262721103 13509 83.175.191.21 (5 Jan 2010 19:51:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jan 2010 19:51:43 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: jurand_krk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244439
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhtd73$r43$1@news.mm.pl...

    >>> Moze wiesz?
    >>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    >>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    >>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
    >>
    >> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    >> ale mi się po prostu nie chce ;)
    >
    > Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
    > zmienil zdanie.
    >
    >> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    >> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    >> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie
    >> różnice pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają
    >> się - bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór
    >> powietrza, a mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    >> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    >> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    >> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    >> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory
    >> powietrza odgrywają drugorzędną rolę.
    >>
    >
    > Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    > Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
    > pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.

    Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
    - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
    biegu,
    - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
    poszczególnych biegach

    Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
    spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.

    >>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
    >>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
    >>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    >>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
    >>
    >> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
    >>
    >
    > Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    > pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.

    Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
    skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
    pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
    wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
    równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
    piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.

    > A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    > paliwa.
    > Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.

    W jeździe miejskiej? Ogromny.

    >>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
    >>>> przeniesienia napędu.
    >>> Ile wieksze?
    >>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
    >>
    >> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty
    >> mają tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których
    >> na układ przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
    >
    > 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    > przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    > zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    > Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    > pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?

    Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.

    >>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>>> jazdy.
    >>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    >>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    >>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
    >>
    >> Podaj jakie auta.
    >>
    >
    > 730d i 525tds

    To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
    wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td

    Jurand.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: