-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Tue, 5 Jan 2010 20:52:44 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 100
Message-ID: <hi058f$d65$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
<hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
<hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
<hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
<hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
<hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
<hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
<hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl> <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
<hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl> <hhtd73$r43$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262721103 13509 83.175.191.21 (5 Jan 2010 19:51:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jan 2010 19:51:43 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jurand_krk
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244439
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhtd73$r43$1@news.mm.pl...
>>> Moze wiesz?
>>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
>>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
>>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
>>
>> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
>> ale mi się po prostu nie chce ;)
>
> Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
> zmienil zdanie.
>
>> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
>> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
>> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie
>> różnice pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają
>> się - bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór
>> powietrza, a mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
>> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
>> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
>> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
>> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory
>> powietrza odgrywają drugorzędną rolę.
>>
>
> Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
> Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
> pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
- jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
biegu,
- jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
poszczególnych biegach
Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.
>>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
>>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
>>
>> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>>
>
> Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
> pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.
> A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
> paliwa.
> Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
W jeździe miejskiej? Ogromny.
>>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>>>> przeniesienia napędu.
>>> Ile wieksze?
>>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
>>
>> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty
>> mają tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których
>> na układ przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
>
> 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
> przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
> zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
> Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
> pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.
>>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>>> jazdy.
>>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
>>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
>>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>>
>> Podaj jakie auta.
>>
>
> 730d i 525tds
To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.10 11:19 Karolek
- 06.01.10 12:25 Yans van Horn
- 06.01.10 15:24 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=