eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-
    mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Wed, 06 Jan 2010 11:19:14 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 102
    Message-ID: <hi1o6c$1gs1$1@news.mm.pl>
    References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
    <hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
    <hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
    <hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
    <hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
    <hhns9a$fsr$1@inews.gazeta.pl> <hhntfb$k4f$1@inews.gazeta.pl>
    <hho0tk$3ro$1@inews.gazeta.pl> <hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl>
    <hhodej$nnf$1@inews.gazeta.pl> <hhojcd$h2o$1@inews.gazeta.pl>
    <hhqjmq$eee$1@inews.gazeta.pl> <hhqmrl$gv9$1@news.mm.pl>
    <hhr4vu$p6o$1@mx1.internetia.pl> <hhrvs5$1hvo$1@news.mm.pl>
    <hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl> <hhs84n$2oag$1@news.mm.pl>
    <hhsbph$r$1@inews.gazeta.pl> <hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl>
    <hhss4d$a0t$1@inews.gazeta.pl> <hhtd73$r43$1@news.mm.pl>
    <hi058f$d65$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-122-212.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1262773260 50049 81.190.122.212 (6 Jan 2010 10:21:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Jan 2010 10:21:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hi058f$d65$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2244662
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand pisze:

    >> Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
    >> zmienil zdanie.
    >>
    >> Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    >> Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
    >> pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
    >
    > Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
    > - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
    > biegu,
    > - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
    > poszczególnych biegach
    >

    Ja tutaj nie wysuwam zadnych teorii i niczego nie bede liczyl.
    Chcialem sie dowiedziec konkretnie jak to wyglada w liczbach, a nie
    kogos domyslach i poddaje po prostu w watpliwosc miedzyinnymi twoje
    wypowiedzi, bo po prostu nie wiesz jakie to sa wielkosci i sobie
    zmyslasz to co Ci sie wydaje.
    Sorry, ale mnie taka odpowiedz na to zagadnie w ogole nie satysfakcjonuje.

    > Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
    > spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.
    >

    Napisz, narysuj (wykres) co ma jakie znaczenie dla spalania w funkcji
    predkosci. Bedziemy mieli o czym dyskutowac.

    >> Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    >> pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
    >
    > Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
    > skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
    > pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
    > wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
    > równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
    > piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.
    >

    Nie boj, wiedze techniczna mam wystarczajaca.
    A Ty dalej nie wiesz o co chodzi w tej pojemnosci skokowej.
    Ale nie bede sie juz znecal i Ci napisze.
    Komora spalania o ktorej tak namietnie piszesz, to nie jest objetosc
    cylindra zakreslona przez poruszajacy sie tlok (czyli wlasnie objetosc
    skokowa, ktorych suma daje pojemnosc skokowa silnika), tylko to jest ta
    objetosc, ktora pozostaje kiedy tlok jest w GMP i nie zalezy ona od
    pojemnosci skokowej. Nadmienie ze jest jeszcze calkowita objetosc
    cylindra, ktora jest suma objetosci skokowej i objetosci komory spalania.
    Mam nadzieje, ze dosc prosto to napisalem.

    >> A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    >> paliwa.
    >> Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
    >
    > W jeździe miejskiej? Ogromny.
    >

    Czyli jaki? konkrety prosze.

    >> 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    >> przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    >> zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    >> Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    >> pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
    >
    > Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.
    >

    To juz mamy jakis konkret.
    A mozesz zdradzic ta slodka tajemnice jak doszedles do tej wartosci
    10-15KM/1000cm3?

    >>>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>>>> jazdy.
    >>>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    >>>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    >>>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
    >>> Podaj jakie auta.
    >>>
    >> 730d i 525tds
    >
    > To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
    > wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td

    Nie wiem o jakich silnikach piszesz, ale ja napisalem o innych.
    Co do tych o ktorych ja napisalem to tak maja zupelnie inna konstrukcje,
    a cechy wspolne to fakt, ze maja po 6 cylindrow w rzedzie.
    Tylko chcialbym nadmienic, ze mowa jest o wplywie pojemnosci na
    spalanie, a raczej o wielkosci tego wplywu.
    Moj przyklad pokazuje, ze ten wplyw chyba nie jest istotny, bo lepszy
    uklad dawkujacy paliwo spowodowal spadek zuzycia paliwa pomimo wiekszej
    pojemnosci i masy samego samochodu.
    Ale nie wykluczone, ze przytoczysz jakies konkrety, a nie domysly i
    przekonasz mnie, ze jednak pojemnosc ma niebagatelny wplyw na spalanie.


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: