eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Data: 2010-01-05 20:52:44
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhtd73$r43$1@news.mm.pl...

    >>> Moze wiesz?
    >>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    >>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    >>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
    >>
    >> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    >> ale mi się po prostu nie chce ;)
    >
    > Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
    > zmienil zdanie.
    >
    >> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    >> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    >> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie
    >> różnice pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają
    >> się - bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór
    >> powietrza, a mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    >> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    >> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    >> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    >> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory
    >> powietrza odgrywają drugorzędną rolę.
    >>
    >
    > Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    > Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
    > pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.

    Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
    - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
    biegu,
    - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
    poszczególnych biegach

    Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
    spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.

    >>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
    >>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
    >>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    >>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
    >>
    >> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
    >>
    >
    > Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    > pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.

    Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
    skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
    pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
    wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
    równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
    piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.

    > A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    > paliwa.
    > Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.

    W jeździe miejskiej? Ogromny.

    >>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
    >>>> przeniesienia napędu.
    >>> Ile wieksze?
    >>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
    >>
    >> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty
    >> mają tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których
    >> na układ przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
    >
    > 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    > przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    > zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    > Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    > pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?

    Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.

    >>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>>> jazdy.
    >>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    >>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    >>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
    >>
    >> Podaj jakie auta.
    >>
    >
    > 730d i 525tds

    To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
    wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td

    Jurand.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: