-
Data: 2010-01-05 20:52:44
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhtd73$r43$1@news.mm.pl...
>>> Moze wiesz?
>>> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
>>> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
>>> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
>>
>> Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
>> ale mi się po prostu nie chce ;)
>
> Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
> zmienil zdanie.
>
>> Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
>> 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
>> musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie
>> różnice pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają
>> się - bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór
>> powietrza, a mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
>> 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
>> warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
>> każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
>> spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory
>> powietrza odgrywają drugorzędną rolę.
>>
>
> Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
> Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
> pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
- jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
biegu,
- jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
poszczególnych biegach
Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.
>>>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>>>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>>> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
>>> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
>>
>> Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>>
>
> Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
> pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.
> A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
> paliwa.
> Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
W jeździe miejskiej? Ogromny.
>>>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>>>> przeniesienia napędu.
>>> Ile wieksze?
>>> Wiesz jakie to sa wielkosci?
>>
>> W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty
>> mają tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których
>> na układ przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
>
> 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
> przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
> zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
> Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
> pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.
>>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>>> jazdy.
>>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
>>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
>>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>>
>> Podaj jakie auta.
>>
>
> 730d i 525tds
To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.10 11:19 Karolek
- 06.01.10 12:25 Yans van Horn
- 06.01.10 15:24 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=