-
Data: 2010-01-06 11:19:14
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jurand pisze:
>> Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze bys
>> zmienil zdanie.
>>
>> Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
>> Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na moje
>> pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.
>
> Napiszę Ci coś więcej, tylko Ty mi najpierw odpowiedz:
> - jakie będzie spalanie samochodu jadącego 80 km/h na: 3 biegu, 4 biegu i 5
> biegu,
> - jaki będzie % udział oporów układu napędowego w spalaniu paliwa na
> poszczególnych biegach
>
Ja tutaj nie wysuwam zadnych teorii i niczego nie bede liczyl.
Chcialem sie dowiedziec konkretnie jak to wyglada w liczbach, a nie
kogos domyslach i poddaje po prostu w watpliwosc miedzyinnymi twoje
wypowiedzi, bo po prostu nie wiesz jakie to sa wielkosci i sobie
zmyslasz to co Ci sie wydaje.
Sorry, ale mnie taka odpowiedz na to zagadnie w ogole nie satysfakcjonuje.
> Bo opory powietrza przy prędkości 50 km/h to mają niewielkie znaczenie dla
> spalania. Znacznie większe mają przy prędkościach rzędu 150-200 km/h.
>
Napisz, narysuj (wykres) co ma jakie znaczenie dla spalania w funkcji
predkosci. Bedziemy mieli o czym dyskutowac.
>> Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
>> pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
>
> Większa pojemność skokowa to większe komory spalania. Czyli albo dłuższy
> skok tłoka (czyli potrzebujesz podać więcej paliwa, żeby tłok "dalej"
> pojechał w cylindrze) albo większa powierzchnia tłoka (j.w., bo musisz
> wywrzeć taki sam nacisk na jednostkę powierzchni, żeby tłok "pojechał"
> równie daleko, jak tłok o mniejszej średnicy). PRzepraszam, że tak prosto
> piszę, ale mam wrażenie, że rozmawiam z kimś o małej wiedzy technicznej.
>
Nie boj, wiedze techniczna mam wystarczajaca.
A Ty dalej nie wiesz o co chodzi w tej pojemnosci skokowej.
Ale nie bede sie juz znecal i Ci napisze.
Komora spalania o ktorej tak namietnie piszesz, to nie jest objetosc
cylindra zakreslona przez poruszajacy sie tlok (czyli wlasnie objetosc
skokowa, ktorych suma daje pojemnosc skokowa silnika), tylko to jest ta
objetosc, ktora pozostaje kiedy tlok jest w GMP i nie zalezy ona od
pojemnosci skokowej. Nadmienie ze jest jeszcze calkowita objetosc
cylindra, ktora jest suma objetosci skokowej i objetosci komory spalania.
Mam nadzieje, ze dosc prosto to napisalem.
>> A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
>> paliwa.
>> Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.
>
> W jeździe miejskiej? Ogromny.
>
Czyli jaki? konkrety prosze.
>> 70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
>> przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
>> zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
>> Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
>> pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?
>
> Sądzę, że to było max 10-15 KM, reszta poszła w napęd.
>
To juz mamy jakis konkret.
A mozesz zdradzic ta slodka tajemnice jak doszedles do tej wartosci
10-15KM/1000cm3?
>>>>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>>>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>>>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>>>> jazdy.
>>>> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
>>>> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
>>>> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>>> Podaj jakie auta.
>>>
>> 730d i 525tds
>
> To teraz napisz, kiedy wyprodukowano silnik 2.5 TD i jak wygląda w nim układ
> wtryskowy, oraz czym się różni od 3.0 td
Nie wiem o jakich silnikach piszesz, ale ja napisalem o innych.
Co do tych o ktorych ja napisalem to tak maja zupelnie inna konstrukcje,
a cechy wspolne to fakt, ze maja po 6 cylindrow w rzedzie.
Tylko chcialbym nadmienic, ze mowa jest o wplywie pojemnosci na
spalanie, a raczej o wielkosci tego wplywu.
Moj przyklad pokazuje, ze ten wplyw chyba nie jest istotny, bo lepszy
uklad dawkujacy paliwo spowodowal spadek zuzycia paliwa pomimo wiekszej
pojemnosci i masy samego samochodu.
Ale nie wykluczone, ze przytoczysz jakies konkrety, a nie domysly i
przekonasz mnie, ze jednak pojemnosc ma niebagatelny wplyw na spalanie.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.10 12:25 Yans van Horn
- 06.01.10 15:24 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=